Svärföräldrar

Evenstar

Trådstartare
Sitter just nu på bussen på väg upp till Stockholm till pojkvännen. Ska träffa hans föräldrar för första gången! Vilket jag är så sjukt nervös över. Är nervös att jag ska bli en tyst liten mus som inte säger någonting, att jag glömmer all engelska jag nånsin lärt mig (de kommer från London), att de inte ska gilla mig. Mitt ex föräldrar var rätt knepiga så jag har inte de bästa erfarenheterna :D

Vad har ni för erfarenheter av era svärföräldrar? Älskar/hatar? Lugna mina nerver! :D
 
Sv: Svärföräldrar

Mina förra svärföräldrar tyckte jättebra om mig. Tog mig typ tre år att våga prata men tog igen det de resterande fyra åren :D

Mina nuvarande svärföräldrar ÄLSKAR mig. Ingen av dem talar engelska så varför de älskar mig så mycket vet jag inte :D [min pojkvän har nån teori om att de bara ser söta, blonda barnbarn framför sig när de tittar på mig. kan ligga nåt i det!]

Le stort och var artig och trevlig så går det nog bra ska du se! :)
 
Sv: Svärföräldrar

Jag älskar hela sambons familj!
Underbara människor hela högen :love:

Det går säkert superbra :)
Var dig själv bara så brukar resten lösa sig självt :)
 
Sv: Svärföräldrar

Haha, först gången jag träffade min pojkväns föräldrar hittade de oss i den kanske inte bästa positionen i soffan ;) :D Det var smått pinsamt... Död åt bra ljudsystem som gör att man inte hör när det kommer folk! Sedan har vi träffats under mer normala förhållanden och jag tror att jag är godkänd :p men det är en ganska ny relation så jag har liksom fokuserat på att umgås med pojkvännen :)

Men som ovan, le och var artig (men ändå dig själv)! Och tänk på att det är din pojkvän som är kär i dig, inte hans föräldrar :D
 
Sv: Svärföräldrar

Mina nuvarande svärföräldrar ÄLSKAR mig. Ingen av dem talar engelska så varför de älskar mig så mycket vet jag inte [min pojkvän har nån teori om att de bara ser söta, blonda barnbarn framför sig när de tittar på mig. kan ligga nåt i det!]

Kanske lika bra att det fortsätter så, så slipper du konflikter? :p

kl

Jag tycker det är svårt med svärföräldrar, jag gick och gömde mig för mina tills jag flyttade in på samma gård:o
Jag tycker dessutom att det är helt naturligt att vara nervös! Det är viktiga personer i din killes liv och förhoppningsvis blir de viktiga (på ett positivt sätt) i ditt med.
Var bara artig och jag är ganska säker på att de kommer ha förståelse även om du glömmer all engelska.

Jag älskar inte mina svärisar, men hatar inte heller:p Kommer bra överens med min svägerska dock, har nog lika mycket skinn på näsan.
 
Sv: Svärföräldrar

Kanske lika bra att det fortsätter så, så slipper du konflikter? :p
Haha! Precis vad min pappa sa! "Hoppas dom aldrig lär sig engelska då". :p
 
Sv: Svärföräldrar

Jag är alltid asnervös inför att träffa pojkvänners släkt, men har förvånansvärt nog alltid varit älskad av svärföräldrar genom åren och har inte haft några skäl att tycka illa om dem heller. Första gången jag träffade ett exs föräldrar lyckades jag dock med bedriften att tappa en vinflaska i golvet (tack gode gud inte rött och inte en full!) och tänkte att jag nu skulle bli allra minst hedersbannad och förbjuden att någonsin träffa snubben igen
wink.gif
, men de tyckte tydligen bra om mig ändå.

Var dig själv och på gott humör bara så kommer det säkert gå hur bra som helst, tror att de har full förståelse även om du tappar engelskan.
 
Sv: Svärföräldrar

Mina svärföräldrar är helt ok. De är separerade, så det är två familjer att hälsa på, men allt går bra.
De är enkla att ha att göra med.
Visserligen blir jag ibland lite trött på att svärfar lovar saker som ska göras men att det sen inte händer nåt, eller att svärmor berättar att jag måste trappa ner på mina saker så jag orkar jobba och inte hamnar i sjukpensionering som hon. Jag har börjat lära mig att sålla och låta vissa saker gå in genom ena örat och ut genom andra.
Men överlag gillar jag mina svärföräldrar och vad jag förstått så gillar de mig också.
 
Sv: Svärföräldrar

Har varit med om både bra och dåliga, nuvarande tycker jag om.
första mötet med svärfar kanske skulle ha skett på ett annat sätt dock... Fast det gick bra det med....
(Jag körde av vägen mitt i natten med lånad bil.. I typ 40-50km/h så hade inte buskört)
 
Sv: Svärföräldrar

Första gången jag träffade svärmor som hennes sons flickvän (hade träffat som hastigast nångång några år tidigare som kompis) så kom hon typ å kramade om mig och välkomnade mig till familjen, då hade vi varit tillsammans i typ 3 veckor och var jag som varit den som "drog ut" på på G tiden så var lite "WHOAAAAAAAAAAAAAH RÄDDA MIG!" men hon är typ den mest härliga svärmodern man kan ha! Då vi flyttade så ringde hon mig å typ frågade om vi var intresserad av gardiner, då vi gjorde slut ett tag så tog hon kontakt med mig lite nu å då och frågade hur det var och vad jag gjorde.

Hans pappa är väl inte direkt så närvarande alla gånger, nu börjar vi träffas mer men tog lång tid innan vi faktiskt träffades på riktigt, men han är helt ok, kanske inte den där personen som kommer förbi på en kopp kaffe eller middag och lite småprat men inte otrevlig på något sätt, var med då vi kollade på hus och hjälpte oss mycket i olika funderingar.



Kan tillägga att jag var ASNERVÖS första gångerna man skulle träffa föräldrarna, men har tidigare haft bra erfarenhet av tidigare pojkvänners föräldrar men klart nog pirrar de alltid och "hoppas dom tycker om mig"
 
Sv: Svärföräldrar

Det kommer gå jättebra! :)

Jag har haft "två uppsättningar" av svärföräldrar som jag faktiskt räknar. Den förra sambons plus min nuvarande. Jag älskar hela högen, alldeles helhjärtat! :love:

Min förra sambos föräldrar är väldigt lugna och kvinnan religiös. Så vansinnigt varma, omtänksamma och öppna människor, verkligen! Har fortfarande kontakt med dem.

Min nya sambo har en "tomten är far till alla barnen-familj" och jag är dökär i hela högen. Är i princip bästis med sambons bror. Hans mamma var aningens svårare för mig att lära känna då jag är väldigt försiktig och "försynt" medans hon är framåt och... eh, brötig? Jag har hållt mig lite försiktig som vanligt till en början, men nu börjar jag verkligen slappna av i hennes sällskap. Vi fikar, tapetserar och går på krogen. Hon är mer utåtgående än jag, men vi matchar varandra ganska bra. Hon kör på och jag bromsar. Jag har dessutom fått förtroendet att ha en av hennes bästa hundar hemma, så jag känner mig nöjd. Henne skulle jag hjälpa med vad som helst, typ. :p
 
Sv: Svärföräldrar

Mina ex svärföräldrar har jag bra erfarenheter utav.Ena exets mamma hade jag ju tom träffat innan.
Tyvärr är dock svärföräldrarna i nuläget inte lika bra.Min svärmor kläcker ur sig en massa saker som hon tycker fast dock inte då vi ses utan då är dem mest stela båda två.Fast det är faktiskt inte dem jag är tillsamman med.
 
Sv: Svärföräldrar

Jag som är "på andra sidan" ;) kan säga att de är säkert lika nervösa för att träffa dig. En ny partner är alltid spännande att få träffa och självklart är det nervöst! Jag vill ju att min blivande svärson/svärdotter ska få ett bra intryck och tycka om mig med eftersom det är en så viktig person i mitt barns liv.

Tack och lov är alla mina barns, både bonus och biobarns partners mycket lätta att tycka om. Jag tycker att det är roligt att prata med människor som står i stargroparna för sina vuxenliv (våra fyra barn är mellan 21 och 26 år). Hur de resonerar och hur enormt kloka de är. Det är spännande att få följa dem ifrån den tiden då de träffas och som nu när mitt bonusbarnbarn är strax över året och med allt som händer då.

Det går säkert bra och även om du skulle glömma bort all engelskan i början så släpper det säkert snart och du kan prata med dem obehindrat och obesvärat.

Lycka till!
 
Sv: Svärföräldrar

Jag ÄLSKAR mina svärföräldrar, svågrar, svägerskor och resten av familjen också för den delen! :D

Men jag lärde å andra sidan känna dem nästan allihopa innan jag träffade mannen så jag började inte i den vanligaste ordningen.
 
Sv: Svärföräldrar

haha, första gången jag träffat mina ex-svärföräldrar satt jag i bara pyamas och åt frukost i deras kök efter att ha sovit 3 timmar (min dåvarande jobbade nattskift som långtradarchafför och vi kom hem till honom 5 på morgonen) dessutom hade jag varit åksjuk under natten och blev tvungen att låna både tvättmaskin och varma kläder över dagen
 
Sv: Svärföräldrar

Nu är jag på väg hem igen! Det har faktiskt varit en jättetrevlig helg. Och de var förstås jättetrevliga. Mamman hade virkat ett sött litet armband med pärlor som nu pryder min arm. Jag har har inte pratat överdrivet mycket men jag tog Niffes råd att le och vara artig :D Jag älskar engelska och är egentligen rätt bra på det, så jag borde egentligen tagit chansen att prata mer. Men höll lite låg profil såhär i början haha.
Det bästa var nog karaoken igår! :D Mamman var awesome och fick stora applåder och efter att jag kört mitt paradnummer så välkomnades jag tillbaka till bordet med ett "When's the wedding? I approve!!" :D
Så, sammanfattningsvis nöjd med helgen och lättad att första mötet är avklarat och att de var så sköna :)
 
Sv: Svärföräldrar

Min förra pojkväns mamma tyckte väl inte jättebra om mig. Men det var ömsesidigt. Tyckte inte så värst bra om henne heller.
Och när jag tänker efter så tror jag inte att hon någonsin gillat en endaste av sina svärdöttrar.
Hans pappa var dock stormförtjust i mig. Hans föräldrar var skilda.

Var asnervös inför att träffa min nuvarande sambos familj eftersom min sambo är 16 år äldre än mig.
Hans föräldrar är skilda sen 20 år tillbaka och han mamma var en aning negativ till vårt förhållande i början.
Hon är världens gulligaste människa. Tycker jättebra om henne.
Sambons pappa är lite speciell, men vi kommer ganska bra överens.
Hans syster vet jag inte riktigt var jag har. Hon är lite knepig.
Värst var nog första mötet med hans barn:nailbiting:.
Men det gick bra det också:)
 
Sv: Svärföräldrar

Kul att det gick bra :)

Jag tycker jättebra om mina svärföräldrar. De är jättehärliga och har verkligen tagit emot mig som en i familjen. Däremot i mitt förra förhållande, då var jag inte vidare förtjust i svärföräldrarna. I alla fall inte svärmor. Jag tyckte hon var riktigt obehaglig. Det konstiga är att hon älskade mig. Jag tror hon såg att jag slet med att uppfostra hennes ohyfsade son. Hon skällde ut honom när han berättade att han gjort slut med mig :D
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 568
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 894
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 651
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 090
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp