Svagt streck

Kanske_gravid

Trådstartare
Hej på er!

Tänkte efterlysa era erfarenheter. Jag tog Apotekets graviditetstest idag. Om det visar nedan vad är chanserna då? Har tagits 12 dagar efter försöket.

20170617-193026.jpg
[/URL][/IMG]

 
Hej på er!

Tänkte efterlysa era erfarenheter. Jag tog Apotekets graviditetstest idag. Om det visar nedan vad är chanserna då? Har tagits 12 dagar efter försöket.

20170617-193026.jpg
[/URL][/IMG]



Chanserna är väldigt stora att du är gravid. Ta ett nytt test om några dagar, men jag har fått lära mig att ett positivt är ett positivt. Ett negativt kan visa fel, även om det är otroligt sällan.
 
Hej på er!

Tänkte efterlysa era erfarenheter. Jag tog Apotekets graviditetstest idag. Om det visar nedan vad är chanserna då? Har tagits 12 dagar efter försöket.

20170617-193026.jpg
[/URL][/IMG]

Tycker det var ett tydligt streck (två streck betyder väl gravid även på Apotekets test?)

Grattis, som det ser ut nu så är du rätt så gravid :up:
 
Tycker det var ett tydligt streck (två streck betyder väl gravid även på Apotekets test?)

Grattis, som det ser ut nu så är du rätt så gravid :up:

Precis två streck ska betyda det, men det till vänster var så svagt tyckte jag om man jämför med det till höger. Men tänk om! :nailbiting:
 
Precis två streck ska betyda det, men det till vänster var så svagt tyckte jag om man jämför med det till höger. Men tänk om! :nailbiting:
Du skall inte jämföra strecken så. Det ena är ett kontrollstreck som visar om testet i sig fungerar eller inte. Själva teststrecket syns bara om du är gravid. Hur starkt det visar spelar just nu mindre roll. Är det bara 12 dagar efter ett försök så skulle jag säga att det är väldigt tydligt. När har du BIM?
 
Du skall inte jämföra strecken så. Det ena är ett kontrollstreck som visar om testet i sig fungerar eller inte. Själva teststrecket syns bara om du är gravid. Hur starkt det visar spelar just nu mindre roll. Är det bara 12 dagar efter ett försök så skulle jag säga att det är väldigt tydligt. När har du BIM?

Jag har faktiskt haft mens nu i 3 dagar men det är bra mycket mindre än vanligt och liksom levrat när det väl kommer. Brukar blöda väldigt rikligt. Vad tror ni om det?
 
Jag har faktiskt haft mens nu i 3 dagar men det är bra mycket mindre än vanligt och liksom levrat när det väl kommer. Brukar blöda väldigt rikligt. Vad tror ni om det?
Det är dock vanligt att man blöder lite de dagarna man skulle haft sin mens även om man är gravid. Ibland har inte hormonhalten i kroppen blivit tillräckligt hög i början för att stoppa mensen helt.
 
Jag har tittat på andra bilder av graviditetstest där folk menat och haft rätt när de sagt att de är positiva, fast jag mest tänkt att de måste önsketänka. Men på den där bilen ser ju till och med jag ett streck och vad jag förstått är streck = gravid oavsett styrkan på strecket.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 188
Senast: Lutten
·
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
561
Senast: Elvasaga
·
  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 669
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 052
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp