Sval bäddmadrass

lizan

Trådstartare
Moderator
Jag behöver köpa ny bäddmadrass och vill göra ett bättre val än sist. Jag blir väldigt varm när jag sover, vilket även min pojkvän blir. Jag vill alltså ha en bäddmadrass som är så sval som möjligt, men helst inte betala en förmögenhet, men så billigt som möjligt är inte heller det viktigaste.

Har googlat lite men tycker att det mesta jag får upp är reklam.

Vad har ni för erfarenheter? Vilka material är bra? Vilka ska man undvika?
 
Jag behöver köpa ny bäddmadrass och vill göra ett bättre val än sist. Jag blir väldigt varm när jag sover, vilket även min pojkvän blir. Jag vill alltså ha en bäddmadrass som är så sval som möjligt, men helst inte betala en förmögenhet, men så billigt som möjligt är inte heller det viktigaste.

Har googlat lite men tycker att det mesta jag får upp är reklam.

Vad har ni för erfarenheter? Vilka material är bra? Vilka ska man undvika?
Undvik memory foam, det blir jättevarmt.
Är själv ute efter en ny, sval bäddmadrass då den vi har nu är på tok för varm på sommaren (memory foam från IKEA).
Tänkte åka och prova lite olika bäddmadrasser på IKEA först och främst, de har bra returpolicy också så det går att lämna tillbaka även fast den är använd.
 
Undvik memory foam, det blir jättevarmt.
Är själv ute efter en ny, sval bäddmadrass då den vi har nu är på tok för varm på sommaren (memory foam från IKEA).
Tänkte åka och prova lite olika bäddmadrasser på IKEA först och främst, de har bra returpolicy också så det går att lämna tillbaka även fast den är använd.
Jaa, har samma erfarenhet. Smart med returpolicyn där också- bra tips!
 
Undvik memory foam, det blir jättevarmt.
Är själv ute efter en ny, sval bäddmadrass då den vi har nu är på tok för varm på sommaren (memory foam från IKEA).
Tänkte åka och prova lite olika bäddmadrasser på IKEA först och främst, de har bra returpolicy också så det går att lämna tillbaka även fast den är använd.
Gäller returpolicyn på IKEA verkligen använda madrasser? Har för mig att när jag tittare runt för ngt år sen så var det bytesrätt och det gällde bara resårmadrass och madrassbotten och inte bäddmadrasser...
 
Gäller returpolicyn på IKEA verkligen använda madrasser? Har för mig att när jag tittare runt för ngt år sen så var det bytesrätt och det gällde bara resårmadrass och madrassbotten och inte bäddmadrasser...
Det var så när jag köpte min för fem år sedan i alla fall. Får komma närmare på det! Normalt sett är de extremt generösa på IKEA jämfört med andra butiker.
 
Gäller returpolicyn på IKEA verkligen använda madrasser? Har för mig att när jag tittare runt för ngt år sen så var det bytesrätt och det gällde bara resårmadrass och madrassbotten och inte bäddmadrasser...
Jo, jag kollade o så verkar det vara nu med tyvärr.
 
Jag kanske är helt ute och cyklar nu men på vilketvisblir du varm?

Sover du utan täcke och ändå blir varm? Själv har jag enbart ett tunnt lakarn som täcke på sommaren plus aircon när det är som värst?

Kanske en idé att skaffa aircon om du inte bor i hyresrätt?

Om en bäddmadrass kan hjälpa är det såklart bäst och billigast men tex för mig och min sambo är "livet för kort" och god sömn väldigt viktigt så aircon helt klart väger tyngst.
(Problem med aircon dock är att de låter en del, beroende på hur mycket du vill lägga. Generellt ju dyrare - ju tystare....)
 
Jag kanske är helt ute och cyklar nu men på vilketvisblir du varm?

Sover du utan täcke och ändå blir varm? Själv har jag enbart ett tunnt lakarn som täcke på sommaren plus aircon när det är som värst?

Kanske en idé att skaffa aircon om du inte bor i hyresrätt?

Om en bäddmadrass kan hjälpa är det såklart bäst och billigast men tex för mig och min sambo är "livet för kort" och god sömn väldigt viktigt så aircon helt klart väger tyngst.
(Problem med aircon dock är att de låter en del, beroende på hur mycket du vill lägga. Generellt ju dyrare - ju tystare....)
Har kollat på AC men blir inte riktigt bra här tyvärr.

Jag kör utan täcke när det är som varmast såklart. Men både jag och min pojkvän upplever att det liksom alstras väl mycket värme mellan kropp o madrass. Mer än i andra sängar (tex hans). Bäddmadrassen börjar ändå bli så gammal att det är dags att byta ut den, så tänkte att nästa får bli en så sval som möjligt, som en del i det hela.
 
Jag köpte en kyldyna till daghunden, den sover dottern med på natten :up: finns till vettigt pris på Dollarstore om du vill testa så länge :)
 
Helvete, vi köpte nyss ny 180cm stor säng. Vi sov bra i den men har både två tyckt den känts varmare än förra sängen.
såklart är det en memoryfoam madrass 😖

så vi får nog köpa en ny, undra om det skulle bli svalare av att bara lägga en tunn bäddmadrass ovanpå?
 
Helvete, vi köpte nyss ny 180cm stor säng. Vi sov bra i den men har både två tyckt den känts varmare än förra sängen.
såklart är det en memoryfoam madrass 😖

så vi får nog köpa en ny, undra om det skulle bli svalare av att bara lägga en tunn bäddmadrass ovanpå?
Vi har en tunn madrass/madrasskydd ovanpå memory foammadrassen men det hjälper inte tyvärr.
 
När jag och min ex-sambo skulle köpa säng fick vi tips om en med naturlatex i för att den skulle vara bättre för de som är varma av sig. Själv är jag en frusen person så jag vet inte om den funkade, men när vi separerade så köpte jag en med memoryfoam för den passade mig bättre och den är definitivt varmare än den förra.
 
Jag behöver köpa ny bäddmadrass och vill göra ett bättre val än sist. Jag blir väldigt varm när jag sover, vilket även min pojkvän blir. Jag vill alltså ha en bäddmadrass som är så sval som möjligt, men helst inte betala en förmögenhet, men så billigt som möjligt är inte heller det viktigaste.

Har googlat lite men tycker att det mesta jag får upp är reklam.

Vad har ni för erfarenheter? Vilka material är bra? Vilka ska man undvika?

Jag har idag köpt en från Jysk i kallskum, jag hoppas att den är okej. Har haft en i M.F som följde med sängen jag köpte men jag blir alldeles för varm så gav upp nu. Hoppas denna gör skillnad. Rea nu dessutom, kostat nästan 4000kr, nu 2000kr.
 
Du få
Jag har idag köpt en från Jysk i kallskum, jag hoppas att den är okej. Har haft en i M.F som följde med sängen jag köpte men jag blir alldeles för varm så gav upp nu. Hoppas denna gör skillnad. Rea nu dessutom, kostat nästan 4000kr, nu 2000kr.
Du får återkomma med en första natten-rapport! :)
 
Du få

Du får återkomma med en första natten-rapport! :)
F7DE3082-79B5-4C91-B960-D0F8624AD990.jpeg
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 427
Hemmet Jag kommer behöva köpa ny säng inom kort och känner mig helt lost. Nuvarande säng är helt fantastiskt skön och jag har extremt svårt att...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Magnum
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
520
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 248
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp