svammel om läkarbesök

Färdigrätter

Trådstartare
Värktabletter inköpta att ta i förväg.
Kläder planerade som inte duger.
Mat planerad att försöka äta få i mig för att jag inte ska svimma under läkarbesöket.
Jag vet var, när och har packat munskyddet som kommer att stjälpa min andning mer.

Jag är livrädd. Jag vet hur ont en gynundersökning kan göra, hur min kropp inte kan samarbeta. Det finns inget positivt tänkande som gör att det kommer gå att genomföra. Försökskanin. Alltid och aldrig. Dina skäl är sällsynta. Läkaren beklagade nästan för att detta måste göras för om jag vill ha en remiss någonstans... Problemet är inte ens gynekologiskt utan med urinvägarna( eller mentalt vem fan vet). Ni måste inte använda mig som lärosköte (HAHA), ställ frågor men låt mig inte lida i onödan. Ha du din handledare med så jag måste ha fler personer med. En handledare som inte direkt kommer vara behjälplig. Får jag kanske en sköterska att ha vid min sida?


Jag vet inte vad detta betyder riktigt. Vad jag menar. Jag är så jävla rädd. Dumma jävla kropp.
 
Vill du ha en sköterska vid fin sida så fråga. Jobbigt att inte veta vad som ska hända när du kämpar med dina känslor för besöket.
Jag kommer att vara för panikslagen för att våga fråga tyvärr :/ Kan tänkas att de tycker att det är viktigt eller så tycker de att två läkare som ska beklagande stå mellan benen räcker.
Kan du ha med dig någon som stud?
Det var inplanerat men blir inte av tyvärr.
Jag har alltid klarat mina besök själv men nu... detta är för mycket och triggar tydligen igång mycket gammalt skrot :/
 
Skriv en lapp med det du vill framföra om du tror att du kommer vara för stressad under besöket. Då har du möjligheten att antingen läsa innantill eller lämna fram lappen.
 
Skriv en lapp med det du vill framföra om du tror att du kommer vara för stressad under besöket. Då har du möjligheten att antingen läsa innantill eller lämna fram lappen.
Jag borde ha frågor men det är blankt. Jag har ingen aning om de tänker försöka behandla att jag kissar en miljard ggr enbart nattetid alls eller skicka remiss direkt sen. De borde säga det men jag vet inte ens om jag kommer kunna ta in informationen.
 
Uppskattar alla råd och :heart detta konto är 3 år. Garanterat gjort för att jag behövde pepp att boka detta besök. Hände aldrig. Jag klarar inte att leva med mina besvär längre men jag kan inte genomgå vad som krävs.
 
Jag borde ha frågor men det är blankt. Jag har ingen aning om de tänker försöka behandla att jag kissar en miljard ggr enbart nattetid alls eller skicka remiss direkt sen. De borde säga det men jag vet inte ens om jag kommer kunna ta in informationen.
Men låt oss hjälpa dig med frågorna påpapperet?

-tänker ni behandla mina besvär?
-skickar ni remiss vidare?

Andra bukare kan fylla på.
 
Men låt oss hjälpa dig med frågorna påpapperet?

-tänker ni behandla mina besvär?
-skickar ni remiss vidare?

Andra bukare kan fylla på.
Jag kan försöka skriva ner det.
Kommer nog tyvärr att stänga ner helt i huvudet så vet inte om en lapp hjälper.
Glömde nyss bort hur fötterna rör sig vid gång och ramlade ner i asfalten. Det kändes som en bra bild över hur min dag känns:D Foten går att belasta i alla fall men mer stress.
 
Fick bara handledaren. Snäll. Förstod inte riktigt varför hon skulle göra en undersökning. Blev en snabb, ytlig. Inte ont av det. Hon ska klura på var som är bäst att skicka mig. Vilket kan bli värre. Mer undersökningar. Fint ändå när någon faktiskt verkar bry sig.

Min mage gör ont nu. Säkert alla känslor och jag är less. Orkar inte med känslor.
 
Fick bara handledaren. Snäll. Förstod inte riktigt varför hon skulle göra en undersökning. Blev en snabb, ytlig. Inte ont av det. Hon ska klura på var som är bäst att skicka mig. Vilket kan bli värre. Mer undersökningar. Fint ändå när någon faktiskt verkar bry sig.

Min mage gör ont nu. Säkert alla känslor och jag är less. Orkar inte med känslor.

Vad starkt gjort av dig att ändå ta dig dit och ta dig igenom undersökningen! Hoppas du får rätt hjälp nu.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 482
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 415
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 596
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 679
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp