Svampinfektion på ston

peven

Trådstartare
Undrar om det är några som har haft svampinfektion i livmodern på sitt sto men ändå fått dräktigt?
Jag försökte betäcka förra året men stoet tog sig inte o lite för sent upptäcktes svampinfektion då dom tog bakt.prov.
I år är sista chansen för mitt sto att kunna få föl pga ålder o jag är i valet o kvalet om jag vågar prova denna sista gång. I så fall tänkte jag låta henne stå på stationa,behandla henne först och ta en hingst på den station jag väljer.
Några tips på bra stationer? Jag funderar på Flyinge.
 
Undrar om det är några som har haft svampinfektion i livmodern på sitt sto men ändå fått dräktigt?
Jag försökte betäcka förra året men stoet tog sig inte o lite för sent upptäcktes svampinfektion då dom tog bakt.prov.
I år är sista chansen för mitt sto att kunna få föl pga ålder o jag är i valet o kvalet om jag vågar prova denna sista gång. I så fall tänkte jag låta henne stå på stationa,behandla henne först och ta en hingst på den station jag väljer.
Några tips på bra stationer? Jag funderar på Flyinge.

Moderatorn påminner om att man inte får diskutera enskilda seminstationer.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 123
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 922
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
567
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 707
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp