Svankig når han står, rett når han går...

S

sleepy

...och sned ryttare! Med symmetriske medryttare!

Det er umulig å finne en sal med bom som passer denne hesten i alle situasjoner. En sal med bananbom vil passe når han står og kanskje når han tølter, en med "midt i mellom"-bom vil passe når han går normalt bortover og nedover, mens en sal med rett bom vil passe når han jobber riktig med ryggen/ går på tøylen, og i oppovertbakker.

:crazy: :bump:

Hva med wintec dressur med luft? (cair) Den modellen som heter "pro dressage" ser bittelitt mer svankig ut i bommen enn den vanlige dressage 500...

:confused:
 
Den har jag provat på min isis (som är precis som din svankig när han står osv) tyvärr var den för rak.. och luften kan visst inte ändra sig så mycket som det skulle behövas :(
 
Nemlig... :smirk: Men var den for rak når hesten din gikk også? Jeg holder fortsatt fast ved at jeg vil ha bomløs, men jeg vil aller helst ha BÅDE en bomløs og en med bom... :crazy:
 
Den låg som en bro när han stod, och som en gunga när han lyfte ryggen och arbetade riktigt(så han slutade snart att använda ryggen) så den var väl lagom nånstans däremellan... :crazy: Dessutom var den för lång...
Jag provade också Wintecs nya islandssadel, men den var ännu rakare tyckte jag.. låg inte bra någonstans... Den som har legat bäst var väl en Henri de Rivel, bomvidd 34 :o
Du skulle ju kunna testa en sådan :idea:
 
Ja, kanskje dét? :) Men det var det her med luftputene/cair-systemet, da... Litt av tanken var jo at de skulle jevne ut min lille skjevhet, slik at både jeg og medrytterne mine kunne bruke samme salen... vi får se... I morgen skal jeg til butikken og prøvesitte en 16,5" wintec, den bør ikke være for lang, hvertfall! Jeg har printet ut bildene av Diddi-dynen, og de skal jeg vise til både veterinær/kiropraktor og salmaker... ;)
 
Islandsmodellen fanns ju också med cair... Tyvärr tror jag inte att cair-systemet kommer att jämna ut något bättre än en vanlig bomsadel, för luften kan ju inte passera från höger till vänster om du förstår hur jag menar? Jag du inte få hjälp med din snedhet? Jag är sned pga att en muskel längs med ryggraden på insidan(den som böjer höften, ileopsoas eller nått hette den) är kort på ena sidan. Det får jag hjälp med nu, och det är STOR skillnad när jag rider...
 
Ja, skjønner hva du mener, men jeg tror ikke jeg er sned slik at jeg sitter med mere vekt på den ene siden, jeg tror bekkenet mitt er litt vridd, slik at det venstre setebenet mitt er litt lenger bak enn det andre, det er hvertfall teorien min pr. i dag ;) Håper virkelig jeg finner ut av det snart, ellers havner jeg på galehus! :bump: :bump:

På islandsmodellen er salens tyngdepunkt/dypeste punkt alt for langt bak :(
 

Liknande trådar

A
Utrustning Jeg har beslutningsangst nå når jeg skal kjøpe meg ny sadel :crazy: Har en Globus Loke på prøve nå, men er litt redd for at den vil gi...
Svar
2
· Visningar
963
Senast: bigganl
·
S
Utrustning Jeg har en kaldblodshoppe med bred og flat rygg og normalt ryggsvai. Fikk tak i en begagnad Griffin Haflinger/ cob allround 17,5"...
Svar
14
· Visningar
937
Senast: Sweet
·
S
Utrustning Jag har et kallblodstravar-sto som är MYCKET bred... 120 grader eller så... Hon har en wellington (i Norge heter de Windsor)...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Centaur
·
S
Utrustning Alle saler (unntagen en bomløs jeg har prøvd) ligger skjevt (snedt) på hesten min, så enten har han mer muskler på ene siden, eller så...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp