Svansen över hinder

Gyllene

Trådstartare
Hej!
Jag har bara en snabb fråga; vill man att hästen ska slå med svansen över hinder? Många hästar gör ju det och många ser också det som något bra, men varför? Hoppar hästen igenom kroppen då eller varför vill man så gärna ha det?
 
Om det är hopp över större hinder du menar så kan det vara ett sätt för hästen att klara av det. En del hästar har det i sin teknik när de behöver ta i.
Men över lägre hinder vill jag inte se sådant, då ska språnget vara avslappnat. Men det var kanske inte det du menade?
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: Lutten
·
  • Artikel
Hästnyheter Många ryttare tycker att det är svårt att hoppa en trippelbarr, som är ett längdhinder. Men ska du tävla fälttävlan är det lika bra att...
Svar
0
· Visningar
166
Senast: Gunnar
·
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
7 559
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
219
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp