Svar på alla frågor om ponnyn

Hejsanhejsanhejsa

Trådstartare
Lägger ut detta som ett svar till alla som ”hoppar på ridskolan” och även ställer frågor, kan bara börja med att jag absolut inte tvingas på denna häst, de har frågat om jag vill rida henne eller om jag vill testa nån annan, har då självmant svarat att jag vill rida henne för har nånstans trott att det skulle gå bättre den lektionen än den förra. Har även vid nåt tillfälle tagit upp lite och frågat om hon kollats av veterinär eller inte för att hon visar tecken på smärta, inte sagt det så rätt ut men ändå påpekat det och fått svaret av mina tränare att hon förmodligen bara bråkar med mig för hon insett att hon kan det nu och att jag bara måste vara mer bestämd, har då litat på dem då de är extremt mycket kunnigare än mig men efter att läst allas svar har jag insett att det med stor chans har och göra med smärta som jag från början tänkte på och kommer absolut kräva att hon ska veterinär besiktigas. Om veterinären inte hittar nåt fel ska jag såklart fråga om någon kunnigare som verkligen kan rida henne rätt kan rida henne ett tag tills hon blir trygg med mig (och andra elever också såklart) igen. Kan även tilläggas att mina tränare och andra runt om på ridskolan säger att hon bara ”bråkar med mig” pågrund av att hon alltid varit riktigt bestämd och gärna bara kör över de ryttare som sitter upp på henne, hon behöver då en lite mer bestämd ryttare som verkligen visar vart vi ska och vad vi ska göra och inte låter henne bestämma till skillnad från många andra ridskolehästar. Men jag som ändå ridit henne väldigt intensivt i ett år har börjat märka stor skillnad och att det här inte bara är som hon ”tjurar”. Jag kommer rida lite andra hästar nu ett tag men fortsätta vara fodervärd på henne, sedan får vi se vad som händer, om veterinären hittar nåt eller om det fortsätter som det gör nu, för då kanske jag får överväga att avsluta min foder på henne men det tar vi då.
Vill även bara säga att de som kommenterade att man kan bli skadad för livet och till och med dö av att rida en sån häst, jag vet det och nu har jag haft tur och inget har hänt men även fast ni bara menar väl är väl ändå inget som folk som inte har en aning om vem jag är att göra med. Även fast det är en ridskola häst så betyder den här hästen extremt mycket för mig och jag har fortsatt rida henne för att jag nånstans tänkt att ”den här lektionen kommer säkert gå bra”, det gör ont i mig att tänka att jag kanske inte får/borde rida henne mer och en kommentar om att hon faktiskt kan skada mig rejält gör inte det bättre. (Menar endaste de som drygt påpekade att ”du kan faktikst skada dig”, inte de som skrev att jag inte borde rida henne utan en tryggare häst, för att jag inte ska känna mig otrygg på ryggen.)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 022
Senast: BornAgain
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 480
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 255
Senast: Badger
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 460
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp