svar på trådar!

M

medik_ox

Hejsan.

detta inlägget är riktat till alla er som "klankar ner" på folk som lägger in en tråd för att fråga om saker.. har sett flera stycken sådana trådar bara IDAG!!!!!

Jag har tidigare upplevt att när jag tex ställer en fråga tex: vad skall jag göra min häst har 4 ben.. (givetvis är detta en påhittad fråga) får jag svar som typ : det fattar du väl att det är det felet o du får inte göra så eller si??? samt att det är flera upprepningar om just detta svaret.. det får mig att känna mig mycket utsatt och dålig då jag enbart ställde en fråga för att få reda på hur jag skulle kunna lösa problemet.. inte för att få skäll???


SKÄRPNING I ALLA trådar bete er som dom vänliga människor ni är.. INTE som någon jävla besserwisser (eller hur det stavas)

detta är ett forum för folk som vill diskutera och fråga saker inte ett för att man skall bli nedtryckt.. !!!!


mvh en något förbannad användare!!!
 
Sv: svar på trådar!

:bow: håller med

jag kan verkligen reagera på tonen i vissa svar. som ett exempel det du tog upp nu: "det fattar du väl", det är väl ändå rätt onödigt att skriva till en person som ber om hjälp..? :crazy:
man kan ge precis samma information men på ett betydligt trevligare sätt, som dessutom är mer pedagogiskt. någon som blir bemött otrevligt eller känner sig nedtrampad går oftast automatiskt i försvarsställning och då är det ju rätt självklart att informationen går förlorad. bättre då att istället för att attackera på en gång försöka förklara på ett vänligt sätt, inte hur dåligt det är det personen gör, utan vad personen ska göra för att det ska bli bättre. :)
 
Sv: svar på trådar!

jag instämmer helt... och när man läser igenom trådarna så vistas i 97% av alla trådar någon som går till angrepp på ett eller annat sätt.. vilket jag tycker är rent ut sagt för jävligt... visst detta kan oxå vara ett angrepp mot dom som "håller på" eller?? för mig är detta en åsikt.. ta reda på varandra jag har själv fått många svar och lösningar via detta forum och hoppas att andra oxå kan få det..
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 495
Senast: Linda_A
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 203
Senast: Freazer
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Konstiga saker på Wish

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp