Svar på tråden Gunnar låste

Gammeln

Trådstartare
Jag förstår varför du låste tråden och säger inget om detta. Men jag skulle gärna vilja ge en replik på ett stycke som du själv skrev i ditt inlägg. Eftersom den är låst så kopierar jag in detta stycke här:

Citat:
"Om ni inte tycker att en specifik moderator sköter sin uppgift så kan ni väl höra av er till henne, exempelvis via PM, och försöka förklara. Om ni inte vill detta eller om det inte verkar hjälpa bör ni höra av er till mig, gärna med goda exempel på vad saken gäller så lovar jag göra vad jag kan för att styra upp det hela." Slut citat.

Detta var precis vad jag gjorde en gång, jag pm:ade dig ang en moderator. Men du behagade inte svara. Detta tycker jag är tråkigt för hur ska då vi veta om våra synpunkter är befogade om du inte ens ger ett svar tillbaka? Kan kan bara uppfatta detta som om du håller dina moderatorer bakom din rygg eftersom något svar inte kommer. Eller så vill du inte diskutera moderatorernas agerande med oss användare då vi har synpunkter via pm. Men för min del är detta ok bara du talar om detta :). Men ett svar på klagomål via pm ang moderatorer skulle vara bra för då får man ju även din synpunkt istället för tystnad vilket bara skapar otrivsel och spekulationer.
 
Som du säkert förstår får jag mängder med mail, och PM, jag läser alla och försöker svara på så många som möjligt.
Ibland önskar jag att folk letade lite bland hjälptexter och under detta forum innan de skickar mail till mig, eller ställde frågan här, det skulle minska brevskörden en hel del.

Nu gäller detta självklart inte brev av den typ du nämner.
Jag hoppas att det verkligen kom fram, ibland kan jag tänka mig att vissa brev försvinner. Jag kommer inte ihåg ditt specifika brev, så du får gärna skicka ett igen om kritiken kvarstår.

Självklart är det så att jag stöttar och försöker hjälpa de moderatorer som på helt frivillig basis hjälper mig att göra detta forum till en så trevlig plats som möjligt.
Men är det så att någon moderator gör upprepade dumheter och inte försöker bättra sig så går det inte att ha kvar personen som moderator.
Det är samma sak med vanliga användare om de gör väldigt grova övertramp stängs de av direkt eller om de trots uppmaningar fortsätter att inte sköta sig så stängs de också av.
Det är nog färre än tio användare som stängts av och hittills ingen moderator som fått sluta.
Dock finns det moderatorer som slutat eller bett om minskad arbetsbörda då det inte är något enkelt arbete.
Jag försöker visa min uppskattning för allt arbete de lägger ner. Hoppas även ni användare hör av er med positiva tillrop ibland och inte bara kritik.

Alla har vi självklart våra brister, förhoppningsvis överväger fördelarna för de flesta av oss.

Att just du under åren har haft väldigt många åsikter och synpunkter om moderatorsystemet vet jag inte om det skall anses som en brist eller en fördel. :)
 
Men är det så att någon moderator gör upprepade dumheter och inte försöker bättra sig så går det inte att ha kvar personen som moderator.

Det är väl här som problemet ligger i sig. Inte så att moderatorn gör ett dåligt jobb, det gör ingen. Men ibland blir en och annan användare påhoppad och blir kallad för både det ena och det andra, samtidigt som svordomar används från dennes sida. Detta har ju inte med själva modereringen att göra utan det kommer från personen (nicket) ifråga. Det är inte skrivet som moderator fast personen är moderator, om du förstår vad jag menar :crazy: . Och det är just det här som min fråga blir om denne då är lämplig att vara moderator då den som användare spårar ur :confused:

Men tack iaf fall för ditt svar och att du tog dig tid :). Visst förstår jag att du har mycket att stå i men ett svar till dom som har synpunkter på moderatorerna tror jag uppskattas oberoende på vad du har att säga. För då har vi ju blivit noterade :)

Ett litet tips från mig: Istället för "knappen" "Meddela moderator" kanske du skulle kunna ha "Meddela moderator ang moderator" :angel:...... eller båda två
 
Men måste en moderator vara "bättre" än andra användare ? Moderatorerna har ju samma regler att hålla sig till som vi alla andra, varken mer eller mindre och det tycker jag är rimligt.

Känsloyttringar förekommer ju oavsett om man har namnet i grönt eller inte...sen är det ju upp till moderatorn på aktuellt form att moderera.
 
Mer eller mindre alla moderatorer har sagt att får vi inte diskutera som vanligt så är vi inte villiga att vara moderatorer mer.

Jag diskuterar som Snuffsan, inte som moderator ute på forumen. Gör jag en tillrättavisning som moderator syns det i inlägget.
 
Och det är just det här som min fråga blir om denne då är lämplig att vara moderator då den som användare spårar ur

Bakom det gröna nicket finns en människa, en sån precis som du. Som tänker, känner, tycker, och skriver. Ibland får moderatorer påhopp som ingen av er här ens kan drömma om, detta sker inte alltid offentligt men kränkningen sitter säkert kvar ändå. Jag har själv aldrig blivit drabbad av detta, men det finns andra. Kanske kan då tonfallet bli fränare än vad som var tänkt, vad vet jag. Men man får inte glömma att vi alla är människor, så försök att tänka själva hur man skulle vilja bli behandlad i skrift som det handlar om här.

Visst förstår jag att du har mycket att stå i men ett svar till dom som har synpunkter på moderatorerna tror jag uppskattas oberoende på vad du har att säga. För då har vi ju blivit noterade

Om Gunnar inte svarar på alla mail eller PM, vill jag iallafall tala om att han inte glömmer dom. Har det funnit föremål för diskussion, så har det gjorts.

Ett litet tips från mig: Istället för "knappen" "Meddela moderator" kanske du skulle kunna ha "Meddela moderator ang moderator" ...... eller båda två

I samma stund som du trycker på knappen meddela moderator, kommer en synpunkt till berörd moderator för aktuell sida samt en kommer till Gunnar. Vilket innebär att det inte alltid är moderatorn som raderat ett inlägg, det kan lika gärna vara Gunnar också. Ang ämnet, så får ju Gunnar även reda på om man har synpunkter på personens sätt att uttrycka sig.
 
Jag brukar skriva under med "/Erica - moderator" de gånger jag skriver i egenskap av moderator. Det händer att jag glömmer ibland dock om jag gör det fler gånger i en tråd, men jag försöker vara noga.

De andra har säkert ett liknande system, eller så menar de att på forum där de inte är moderatorer så skriver de som sig själva. :)

/Erica
 
Men en viss "kvalitets-stämpel" är det ändå på en Moderator. Man vet ju att den inte ligger på gränsen för att bli utkastad i alla fall.

Och jag måste nog säga att i alla fall jag tycker att medelnivån på Moderatorerna är högre än på Oss, resten av Packet.
 
Jo, det var ju så jag menade ! (var jag så rackarn's otydlig :confused:)

Jag tyckte dock att orginalinlägget antydde att moderatorer skulle hålla nån sorts högre standard bara för att de är moderatorer och det tycker jag är orimligt. Vi har alla samma regler. Och en moderator lär ju kunna få på näsan av en annan moderator precis som alla andra.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 812
Senast: lundsbo
·
Bukefalos Gunnar skriver i den: ”Det kom en fråga varför jag låste tråden. Någon påpekade att det var synd att en tråd som denna förvandlades...
Svar
14
· Visningar
2 349
Senast: bumpo
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 413
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 241
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp