Svåra ord =)

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

H0N3Y

Tänkte vi kunde ta upp lite svåra ord, om det är
nått nån undrar över..

Min fråga: Foglossning ? Vad innebär detta?

Fler frågor??? Svar!!
 
Sv: Svåra ord =)

Det är så att bäckenbenet inte är ett "helt" ben, utan har tre stycken "fogar" - en placerad mitt fram på blygdbenet och en på vardera sidan om fästet vid ryggrden, typ. Dessa fogar luckras upp under graviditeten och gör att fostret lättare kan passera ut genom bäckenet vid förlossningen.
Detta var en enkel förklaring av foglossning...
Man kan få ordentligt ont av foglossningar om man har otur. Både i slutet av graviditeten (har jag nu :cry: ) och även relativt tidigt (förra graviditeten blev jag sjukskriven redan från vecka 16 eller nåt, pga detta)

Hoppas du blev något klokare i alla fall.. :D
 
Sv: Svåra ord =)

varför får en del det och andra inte? så som jag har fattat det är det inte alla som drabbas?
 
Sv: Svåra ord =)

det vill jag med veta! Har drabbats själv 2 gånger :crazy: varför just jag och inte tex Anna?
 
Sv: Svåra ord =)

Jadu, om, man det visste.. Det kan till och med skilja mellan olika graviditeter hos samma kvinna - det har det gjort för mig...
Och förra graviditeten berättade barnmorskan (eller var det min gynläkare? Jo, det var det nog sjutton :p) att det är MYCKET vanligare här i sverige än i t.ex USA, där hon hade jobbat en period. Där förekom det knappt alls...
 
Sv: Svåra ord =)

Till första barnet var jag ung!! O då hade jag inga foglossningar alls. Andra och tredje var värre, det var många år efter den första. Vet inte om det har med åldern att göra, tro??

18 år med första och 34/36 med de andra :-)

(Hittade ingen lämplig karl under åren emellan)
 
Sv: Svåra ord =)

Jag hade svår foglossning de 3 sista månaderna under graviditeten, så svår att jag inte kunde gå 100 meter utan att jag var totalt handikappad dagen efter, och grinade varenda gång jag vände mig i sängen och jag var 21 när min dotter föddes, så jag vet inte om åldern har med saken att göra...

Men jag funderade på om det kanske kan ha med vitaminer att göra? De vitaminer man får från solen kanske? Och att det kan vara nån anledning till att det kanske är vanligare i länder i norr? *funderar*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Nån här som har använt nått liknande för att lära hunden "prata"? När hunden trycker på en knapp så svarar plattan med något ord tex gå...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: Keb71
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
958
Senast: Humla
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 625
Senast: Soapbubble
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 554
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp