Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

MadicDomino

Trådstartare
Kära bukefalosare, jag behöver råd.
Jag har fått ett mejl ifrån en anonym mejladress. Mejladressen saknar användaruppgifter (hotmailadress) och är inte registrerad någonstans på internet.
Jag misstänker en fd närstående pga den dåliga svenskan och personen nämner grejer som vi diskuterat tidigare.
Mejladressen är väldigt lik med en persons intressen, men det kan lika bra för att sätta någon annan i skiten.

Ska sammanfatta mejlet på ett omskrivet sätt.. (ifall människan googlar sitt eget mejl..) Allt innehåll är dock detsamma.

hej ditt äckel
hoppas du fortfarande inte en vid liv och har lyckats med för en gångskull att ta ditt eget liv. har du inte lyckats än, så prova ta fler tabletter nästa gång. var nu ensam nästa gång, så ingen kan räda dig i sista sekund .
hoppas att du vet att du har förstört flertal av våra liv.
bara så du vet så är din pojkvän otrogen mot dig, men det gör inget för du kan få känna på lite smärta. känner du ingen smärta så kan vi nog fixa det.
vi vet var du bor och dina närstående så var på din vakt.
hoppas du är äcklig och fet igen för ingen vill enda inte ha dig

du är en äcklig hora och det kommer du alltid att vara.


Anmäla? Svara?
Jag får panik över det här.. Känns som människan mer eller mindre önskar mig smärta eller död.. Det finns 5st i mitt liv som jag diskuterat om mitt misslyckade självmord med när jag var 15år. Det är min sambo, min bästa vän och 3st fd vänner ifrån gymnasiet. Varken bror, mor eller far vet om det. Dessa 3 fd vänner bestämde sig att frysa ute mig sista gymnasieåret för jag enligt dom "överdrev" mitt dåliga psykiska mående. Min mamma var jättesjuk (hjärtproblem), sörjde forfarande min förlorade morfar, min far som misshandlade mig som ung gick emot sitt kontaktförbud och min mormor påbörjade en utredning för alsheimers. Detta med grym press med skolarbete. Var det konstigt att jag mådde dåligt?

I samma vevva dumpade min dåvarande pojkvän mig och jag träffade min sambo. 3 dagar efteråt. Han tog emot mig med öppna armar och såg förbi den instabila människan som jag var. Detta är väl anledningen till att jag är en hora.

Min sambos rykte om otrohet är för att han var otrogen mot sitt ex för att hämnas. Han var 18 år när han gjorde det. Nu är han 26, så han har vuxit till sig om vi säger så. Ena fd. Kompisen är bästis med tjejen han var otrogen emot.
Jag tror inte han skulle vara otrogen, då vi diskuterat detta x antal gånger. Vi delar uppfattningen - vill man knulla något annat, så gör man slut med nuvarande först. Båda två är liksom skadade ifrån otrogna ex.

Jag är knäckt. Jag vet inte vad jag ska ta vägen... Är det ens lönt att anmäla?
Jag vet inte heller om jag vågar skjuta bort "vi vet var dina närstående bor"...
Hjälp..
 
Senast ändrad:
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Jag tror inte polisen kan gå på så mycket, men absolut att du kan anmäla. Om inte annat om det kommer fler mail och du till sist kommer på vem det är.

Usch, det låter verkligen obehagligt.
Styrkekram!
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Fy vilket otäckt mail! Måste kännas riktigt obehagligt!
Jag har ingen erfarenhet av sånt här, men om jag var du så skulle jag inte svara på mailet men polisanmäla det! Det där känns ju riktigt obehagligt.. Låter hotfullt!
Hoppas det löser sig på bästa sätt! *kram*
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Men usch, vilken feg liten människa du har att göra med! Och väldigt obehagligt mejl.
Jag tycker absolut att du bör polisanmäla, det låter som att du har en ganska god gissning på vem fegisen är. Om hen skickar fler mail är det nog stor chans att hen "avslöjas" och med lite tur får med polisen att göra. Och det vore ju bra med tanke på vad hen pysslar med!

Men svara inte. Uppmuntra inte till fortsatt kontakt, och dessutom är din tid och energi mer värd än att slösas bott på att svara på såna mail.
Styrkekram!
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Anmäl, absolut!
Du kan alltid ringa 114 14 för råd, stöd och tips, så ring du.
Vilket fegt jäkla kräk!!
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Svarar alla!
Går och polisanmäler detta på stationen i morgon. Känns bättre att prata med polisen face-to-face.

Natten slutade inte där. Fått 3 samtal ifrån hemligt nummer. Har ringt till vänner som har hemligt nummer idag och det var inte nån av dom. :arghh:
Försökte svara på två av samtalen, men jag klickades direkt... Tänkte det kanske var min ena bästis som var i typ nöd, hon har klabb med pvn och jag erbjudit mig att hämta henne alla klockslag på dygnet. Men det var inte hon. :(
Vågar knappt lämna hemmet idag..

Tack för era styrkekramar! :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Nytt mejl trillade in.

hoppad du inte fick sova nått i natt.

Jag funderar på att skriva ett mejl och informera att detta polisanmäls i morgon. Dumt eller inte dumt?

Kan inte ens tänka klart.. :(
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Gör det inte, är nog bättre att låta dem tro att du sitter handlingsförlamad och rädd så kan du få ihop mer bevis
Du berättar väl för polisen att du är säker på vilka som gör det?
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Du berättar väl för polisen att du är säker på vilka som gör det?


Jag tänkte det! Sambon ska jobba natt, så en vän kommer hit och sover.
Detta är enda vännen jag berättat om mitt självmordsförsök. Tror knappast hon skulle göra det. Hon anmälde liksom frivilligt att komma hit!
Rings det något samtal i natt, så vet jag garanterat att det är någon av dom tre fd vännerna...
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Nej svara inte på mejlet och polisanmäl redan nu på en gång, spara mejlen och spela in om det ringer och du inte klickas av utan personen säger något!!
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Finns det någon app att spela in samtal på IPhone ? Hittar inget alternativ att spela in på den just nu. :cautious:
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Jag har en till android som heter automatic call recorder. Spelar in samtal och sedan kan man välja att spara dom.
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Hittar inget till iPhone, så får skraffsa fram min gamla android och använda den på nätterna. :meh:
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Du skall anmäla nu på en gång.

Det finns många sätt att spåra inlägg och mejl på nätet.
Och så kan du ringa ditt telefonbolag för att spåra samtalen.

Polisen har dessutom rätt att få numret på hemliga samtal om brott kan misstänkas.

Seså, ta kontakt med polisen nu så att de kan börja leta efter vem som gör detta.
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

en snabb sökning gav följande gratisalternativ: CallRec som även finns som betalversion.
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Ja just det - svara absolut INTE på mejlen innan du talat med polisen.
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Hittar endast appar där man kan köpa minuter att spela in för eller samtal som endast skickas över 3G/4G nätet. Tydligen är funktionen spärrad i iPhone. :(
 

Liknande trådar

Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
38 008
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 524
Senast: Imna
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 637
Senast: cirkus
·
Relationer hejsan jag vet att det finns en hel del trådar om svartsjuka pojkvänner / flickvänner men jag känner mig så ångest fylld och taskigt på...
2
Svar
20
· Visningar
2 848
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp