Svårare att skriva inlägg

Monkie

Trådstartare
Använder Android.
Sista veckan (?) är det krångligare för mig att skriva inlägg.

Det går inte alltid att få fram ovanstående mellanrum för att dela texten i stycken, tangentbord försvinner och går inte att få fram. Att markera ett stycke för att radera har också blivit krångligt, att flytta markörera tex, plus att en ruta dyker upp och hindrar mig från att trycka delete. Handhavandefel eller något som ändrats?
 
Är det fler som har problem?

Kanske någon ändring som ledde till detta skedde vid min senaste uppdatering 21/8.

Är det bara på mobil? Är det bara på android?

Kan det kanske bero på något problem med cachade sidor?
 
Använder Android.
Sista veckan (?) är det krångligare för mig att skriva inlägg.

Det går inte alltid att få fram ovanstående mellanrum för att dela texten i stycken, tangentbord försvinner och går inte att få fram. Att markera ett stycke för att radera har också blivit krångligt, att flytta markörera tex, plus att en ruta dyker upp och hindrar mig från att trycka delete. Handhavandefel eller något som ändrats?
Så har jag det med! Trodde jag gjort något fel men då är vi två som har samma problem
Nu när ni säger det, ja. Jag har också upplevt det lite krångligt på sistone från min mobil (android). Men jag skriver nog mest från datorn så jag har inte tänkt så jättemycket på det förrän ni nämnde det.....
 
Jag har lite problem med emojis. Om jag klickar på en, klickar bort menyn och sen ska jag klicka på rutan för att fortsätta skriva. Då är "emojimenyn" kvar, osynlig, och så blir det fler emojis. Har pågått en stund.
 
Är det fler som har problem?

Kanske någon ändring som ledde till detta skedde vid min senaste uppdatering 21/8.

Är det bara på mobil? Är det bara på android?

Kan det kanske bero på något problem med cachade sidor?
För mig är ovanstående bara via mobilen. Skriver sällan från datorn men gjort sista veckan, har då problem me smilysar som inte kommer upp, plus att det ofta inte går att svara, jag får kopiera och radera och börja om.
 
Sökte lite på nätet, testa gärna om det löser något av problemen, orkar inte översätta:
Go to settings>>application manager>>all and find the keyboard you are using, whether it is the Google stock keyboard or a third party one like SwiftKey etc, clear the data and try again. Failing that, install a third party keyboard and see if the problem persists
 
Om någon blev hjälpt av ovanstående eller att det inte hjälpte vill jag gärna ha reda på det.

Sett rapporter om att andra drabbats av liknande på andra forum, så möjligen kan det vara något annat?
 
Om någon blev hjälpt av ovanstående eller att det inte hjälpte vill jag gärna ha reda på det.

Sett rapporter om att andra drabbats av liknande på andra forum, så möjligen kan det vara något annat?
Jag har letat men verkar inte ha inställningen "clear The data".
 
Enligt uppgift kan detta ha att göra med senaste stabila versionen av webbläsaren chrome som släpptes för 6 dagar sedan och editorn här som används på många olika sidor på internet.
Förhoppningsvis kommer det snart en uppdatering som löser det hela.

Om ni har möjlighet får ni gärna prova en annan webbläsare såsom firefox och se om det löser problemen.
 
Skriver sällan här längre, men upptäckte att jag hade problem med att lägga in smileys tidigare, eller snarare att rutan för smileys inte försvann/blev nedklickbar. Har även haft andra bekymmer som beskrivits av andra i tråden redan. Använder alltid iPhones standard webbläsare. Testar nu Firefox, och spontant funkar det att stänga ner smileysrutan i alla fall. Resten av bekymren återstår att se om de blivit bättre eller ej.
 
Om någon blev hjälpt av ovanstående eller att det inte hjälpte vill jag gärna ha reda på det.

Sett rapporter om att andra drabbats av liknande på andra forum, så möjligen kan det vara något annat?

Jag har testat nu och det har inte hjälpt :(.
 
Efter att ha hittat mer info, tror jag ännu mer att detta är ett problem som endast uppstår när man använder chrome.
Många fler på andra forum har drabbats så förhoppningsvis kommer det en lösning inte alltför långt in i framtiden.
Under tiden är nog det enda tipset att prova med en annan webbläsare, ex.vis firefox.
 
Efter att ha hittat mer info, tror jag ännu mer att detta är ett problem som endast uppstår när man använder chrome.
Många fler på andra forum har drabbats så förhoppningsvis kommer det en lösning inte alltför långt in i framtiden.
Under tiden är nog det enda tipset att prova med en annan webbläsare, ex.vis firefox.

Tackar! Funkar fint i Samsungs egna webläsare. Kommer göra mitt liv (på buke ;) ) tusen gånger lättare :).
 
Om man inte kan eller vill testa en annan webbläsare kan man peta på kugghjulet i editor-menyn så bör det fungera, så länge man bara vill skriva text.

Försök komma ihåg att trycka på kugghjulet igen när det börjar fungera igen eller om ni vill använda något i menyn.

Vad jag förstår jobbar chrome-utvecklarna på en lösning av problemet, i bästa fall kommer en uppdatering till chrome någon gång nästa vecka.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 033
Senast: Klara
·
IT & mobiler Jag har en facebook-sida för min bok/mitt författande. När jag skriver inlägg på mitt privata facebook-konto ser rutan där man skriver...
Svar
6
· Visningar
644
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 355
Senast: Milosari
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp