Svårfångad häst

M

Mattas

Heej, jag har just tagit en häst på foder, och han är jätte skygg och svår fångad i hagen, men bara han ser att de inte finns nån annan väg ut t.ex. få in honom i ett hörn eller nått sånt, så går de att ta honom, men annars är de väldigt svårt, han kommer fram till mig när jag ropar på honom, men han vågar inte komma fram om jag inte sätter mig ner. Och jag vill gärna slippa tränga in honom i ett hörn då jag ska fånga honom, har ni något tips om hur jag ska göra?
Har har grimma på sig 247, Och jag har försökt locka godis, de har gått bättre men man får ändå inga fast honom. Och han är "rädd" om man sätter mat i en hink och försöker locka på honom på de sättet, men så länge man inte håller i hinken så är de ok att gå fram till den FÖRSIKTIGT förstås, man vet aldrig vad för hemsk heter som finns där säger han. x3
Men har ni på bukefalos något tips om hur jag ska göra? :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
639
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
693
Senast: Lutten
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: a1agnlju
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 279
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp