Svårt att få jobb

Jesusbarn

Trådstartare
Hej jag är en 30 årig kvinna som har svårt att få jobb jag söker allt möjligt och går nästan aldrig vidare i rekryteringsprocessen för ev. intervju. Vad gör man vid det här laget? Det känns så hopplöst… jag är utbildad barnskötare men får inga jobb ändå bara vikariat hit å dit. Man har tröttnat på det här . Det är liksom samma mantra jag har många gånger funderat på att starta eget men vad i sådana fall? Och hur går man tillväga med detta? Livet känns tufft 😞

Ha det gott!

Vönligen
Kristina
 
Om du faller bort före intervju låter det som att du antingen ska söka annorlunda (typer av jobb, geografiskt) eller behöver slipa på ditt CV och brev.

Finns det jobb inom ditt yrkesområde att söka?
 
Om du faller bort före intervju låter det som att du antingen ska söka annorlunda (typer av jobb, geografiskt) eller behöver slipa på ditt CV och brev.

Finns det jobb inom ditt yrkesområde att söka?
Men mitt cv och personligt brev är så bra som de bara kan bli funkar tydligen ändå Inte
 
Är det många sökande på en tjänst (vilket det ofta är på tjänster där det inte krävs specifik utbildning) så går ofta många kandidater bort för att man har ett allt för generiskt och intetsägande CV. Kan man inte skylta med specifik kompetens så måste man stå ut på något annat sätt och fånga rekryterarens uppmärksamhet. Även en ganska torftig och kort meritlista kan göras intressant med rätt typ av utformning och formulering.
 
Det kan vara bra att be någon kolla igenom pers brev och CV. Gärna ngn som har lite koll, jag bad en kompis som jobbar inom HR tex. Mitt nuvarande jobb var faktiskt första jobbet på mkt länge jag sökte till med de handlingarna så det kändes bra att ngt proffs kollade på dessa.