svårt att köpa valp i dag

Sv: svårt att köpa valp i dag

Det är svårt om man inte vill tävla på elitnivå.
Nu åker vi till sunne på lördag ca 30mil enkel resa. Men vi vet inte om vi får boka en valp. 30 mil hem
Rent lotteri. Nit eller vinst.
Jag har själv bokat i närheten av gbg.
Fast vet inte hur det går där.
O jag vill ha en hund tomt utan min gumma.
 
Sv: svårt att köpa valp i dag

Tycker det är lite märkligt att ni inte ska kunna få köpa en hund bara för att ni inte vill tävla på elitnivå. Jag tvivlar på att majoriteten av valpköparna vill göra det..
 
Sv: svårt att köpa valp i dag

Det är kraven på valp köparen. I bland är det utställningar.
Jag kan förstå att uppfödaren vill ha en bedömmning på sina valpar. Jag kan tänka mig någon utställning.
Men det är inte mitt intresse. Jag skaffar hund för att få en bra kompis i skogen. Jag bor så bra att vi har mycke fina vägar vid skog och havet.
Jag vill lära hunden lyda perfekt.
När man gått ett antal kurser så kan man mycke.
Så jag vet hur man lär hunden. Min tik hon var lydig kunde det mesta. Jag hade träna in det själv. + att hon var duktig på konster cirkus hund.
Hon hämtade tidningen hon hämtade tofflor mm
Så lag ligger inte på soffan.
Jag har ju även hästar .
 
Sv: svårt att köpa valp i dag

Nu var vi och tittade på valpar i går. Åkte ända till sunne för att se de små. Vi hade snackat på telefon meilat flera gånger och nu var det dax att täffas. Vi trodde givet vis att vi skulle få boka en valp.
Väl där så satt vi och fikade och snackade om allt.
Bra var det. Träffa alla hundarna mm. Så tog dom ut valparna. Ursöta små 5 veckors.
Så satt vi där länge och pratade. Så skulle vi fara hem. Vi fick inte boka någon valp. De skulle snacka ihop sig om vi var rätt köpare. Okej ring i morgon. Visst vi ringde i dag. Jag har valp tittare här nu ringer i kväll. Han ringde nu i kväll.
Då är en kennel före på en tik. Men det versta var att de inte sa något om felen på valparna.
En tik med över bett , en tik med vita hår i det svarta på bringan.
Men vi hade klarat provet för att få köpa en valp.
Så nu letar vi vidare
Kunde inte kläckt ur sig detta tidigare.
 
Sv: svårt att köpa valp i dag

men ska ni inte stälalut så kan ni väl ta den med vita hår på bringan, ellr överbettet (helt beroende på hur stort det är !)
Alla valpar kan inte bli perfekta - då är det väl lika bra att sälja dem till de som inte tänker ställa ut?
 
Sv: svårt att köpa valp i dag

Nej nej, jag menade inte alls att det skulle vara fel på dig för att du inte vill tävla på elitnivå. Och självklart kan en hund må bra utan att man tränar på den nivån. Vad jag menade var att jag förstår många av de uppfödare som vill ligga i toppen. Då söker man valpköpare som vill tävla. Inte för hundarnas skull utan för kennelns ryktes skull.

Så lycka till i valpletandet! Du kommer säkert att hitta en bra valp till slut.
 
Sv: svårt att köpa valp i dag

Några enstaka vita strån är ju i.o.f.s inte önskvärt, men heller inte ett diskvaliciferande fel och ett litet överbett på en valp, kan mycket väl försvinna när de rätta tänderna kommer.
Dock så bör ju överbettet eventuellt ge ett något lägre pris på just den valpen beroende på hur mycket/litet det är.
 
Sv: svårt att köpa valp i dag

Skall jag köpa hund och betala 10000 så skall jag ha en perfekt hund. Kanske man vill ställa ut.
Så vi får leta vidare.
Jag tycker dom kunde sagt det innan vi körde så långt.
Vi har hittat en kennel i arbåga nu som har 3 tikar kvar
 
Sv: svårt att köpa valp i dag

Rotterö skrev:
Skall jag köpa hund och betala 10000 så skall jag ha en perfekt hund. Kanske man vill ställa ut.
Så vi får leta vidare.
Jag tycker dom kunde sagt det innan vi körde så långt.
Vi har hittat en kennel i arbåga nu som har 3 tikar kvar
Men du kan ju knappast se om valpen blir en perfekt hund som vuxen..eller tänkte du på nåt annat kanske?? :)
 
Sv: svårt att köpa valp i dag

Det vet jag. Men man behöver inte köpa valp som fel syns på redan som 4 veckors hund.
Jag köpte en rottis som jag tog bort vid 7 mån. Den var frisk. Men det visade sig att den hade systor i alla leder + höftfel mm som 7 månaders hund. Enda att göra avlivning. Det är inte kul.

Så över bett och vita hör vill jag inte ha för 10 000-
Kanske en liten summa. Ingen utställning för dom.
 
Sv: svårt att köpa valp i dag

Rotterö skrev:
Det vet jag. Men man behöver inte köpa valp som fel syns på redan som 4 veckors hund.
Jag köpte en rottis som jag tog bort vid 7 mån. Den var frisk. Men det visade sig att den hade systor i alla leder + höftfel mm som 7 månaders hund. Enda att göra avlivning. Det är inte kul.

Så över bett och vita hör vill jag inte ha för 10 000-
Kanske en liten summa. Ingen utställning för dom.
Ok då förstår jag ;)
 
Sv: svårt att köpa valp i dag

bra
Jag letar vidare. Meilade med en till som skall ha valpar nu i helgen. Får se vad dom får förnågra.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 092
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 769
Senast: Dopy
·
Hundträning Jag ska få hem en valp efter årsskiftet och funderar och planerar redan nu. Jag har en vuxen hund som både är genomsnäll men också har...
Svar
3
· Visningar
1 181
Övr. Hund Negativa kommentarer om vårt hundval undanbedes vänligt men bestämt. Jag är ute efter generella råd utifrån rådande omständigheter och...
Svar
16
· Visningar
2 310
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp