Svårt att komma över mitt ex

Klubbisen

Trådstartare
Hej! Gjorde en tråd här för ett tag sedan om mitt ex. Vi var i ett väldigt ”toxic” förhållande har jag insett nu och han behandlade mig inte alltid jättebra. Vill inte tillbaka till förhållandet. Men mitt problem nu är att jag inte kan få ut honom ur huvudet, tror dock att det har mer med mig att göra än med hur mycket jag gillade honom. Att jag kände mig bekräftad och att nu när han lämnade för att han tappade känslor känns det som att det var mig det var fel på. Jag får inte ut ur huvudet att allt var mitt fel för att jag är som jag är. Konstig, jobbig och så vidare. Att han aldrig gillade mig egentligen. Och att ingen kommer att gilla mig i framtiden. Känns som att jag aldrig kommer att träffa min person. Vet att det är fånigt då jag bara är 19 och endast har varit med en kille. Fick också veta att en kompis kompis var intresserad av mig och till och med har lite känslor, men det enda jag kan tänka är att han kommer att tappa dom och att det kommer att ta slut eftersom det är fel på mig. Vill få ut mitt ex ur huvudet och vill bara må bra igen och kunna tänka positivt:( Det kändes som att han var den enda som verkligen förstod mig.

Tror att en anledning till att jag tänker såhär är för att blev mobbad länge och känt mig utanför. Känns nu som att jag har tappat mig själv helt. Tycker inte saker är roliga längre, inte samma saker som jag tyckte om innan vi blev tillsammans. Det mesta känns grått och tråkigt. Hur får jag ut det här ur huvudet? Vill inte gå runt och tänka på honom hela tiden. Mår inte alls bra av det.

Någon som har tips?
 
Förstår att de känns tungt och svårt. Jag tror såna gånger att man får ta en dag/timme/minut i taget och bara ge det tid, tillåta sig vara både ledsen och arg. Försöka hitta de små grejerna i livet som är roliga, eller åtminstone lite mindre tråkiga i alla fall. Kram!
 
Någon som har tips?
Det är just för att han behandlade dig illa som du tycker och tänker såsom du gör. Det kommer ta tid att bygga upp, men det bästa du kan göra nu är att vara snäll mot dig själv. Behandla dig själv såsom den prinsessan du är! Unna dig själv en massa fina saker, säg snälla saker och tänk snälla saker om dig själv. Det finns en massa sätt att bygga upp självkänslan, men en av de enklaste sakerna är att skriva ner 3 bra saker om sig själv varje dag. Det kan vara saker du gjort, det kan vara någonting du är nöjd med just idag, etc.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 023
Senast: Whoever
·
Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 323
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 811
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp