Svårt att sälja sadlar privat?

Ramona

Trådstartare
Förr tyckte jag att det var jätteenkelt att sälja sadlar privat, men nu verkar det hopplöst att få sålt sadlar. Eller är det bara jag?

Är det bättre att lämna in sadeln till någon sadelprovare eller på vilken typ av ställe lämnar man iväg sadeln för försäljning numer?

Det är som att ingen köper sadlar privat längre utan bara hos sadelutprovare?
 
Tycker det är svårt. Har visserligen bara sålt billigare lite äldre sadlar men folk vill ändå ha dom typ gratis. Helst ska vojlock, stigbyglar,stigläder och sadelgjord ingå och helst ska man leverera hem till dörren.
 
Hoppas det är okej att jag ställer en fråga på ämnet..
Tänkte sälja en sadel, men har aldrig skickat någon sadel Innan. Så hur skickar ni sadlar? I kartong? Vad för kartong?
Eller säljer ni bara för avhämtning?
 
@parellikusken jag har skickat i flyttkartong. Försökt packa med någon billig filt eller sadelskydd eller liknande.

Inte sålt sadel på länge men en gång hade jag en sadel hos sadelprovare i typ ett år innan jag tog hem den. Sålde sen själv efter någon månad. Sadelprovaren gillade inte märker på min sadel :meh: dumt att ta emot den då kan jag tycka.
 
@parellikusken jag har skickat i flyttkartong. Försökt packa med någon billig filt eller sadelskydd eller liknande.

Inte sålt sadel på länge men en gång hade jag en sadel hos sadelprovare i typ ett år innan jag tog hem den. Sålde sen själv efter någon månad. Sadelprovaren gillade inte märker på min sadel :meh: dumt att ta emot den då kan jag tycka.
Tack!
Hur beräknar du frakten?

Haha, har noll koll på att skicka saker. 😅
 
Jag har skickat i kartong med bubbelplast runt sadeln innan jag stoppat ned den. Och massa massa tejp så det garanterat inte går upp.

Sadlar brukar kosta 199:- med PostNord. ☺️ Iallafall vanliga engelska.
 
I Norge så har private plutselig sluttet å ville la deg prøve salen. Du må kjøpe den før du får prøvd. Det gjør det veldig vanskelig å kjøpe sal av private. Men jeg vil helst det, for da er det mer å velge i, og jeg har ikke råd til ny sal.
Så lenge jeg har mulighet til å få salen på prøve så min salmaker kan se på den, så kjøper jeg helst privat.
 
Hoppas det är okej att jag ställer en fråga på ämnet..
Tänkte sälja en sadel, men har aldrig skickat någon sadel Innan. Så hur skickar ni sadlar? I kartong? Vad för kartong?
Eller säljer ni bara för avhämtning?
Jag skickar i lagom stor kartong. För engelska sadlar brukar flyttkartong vara lagom, har man andra större sadlar kan man behöva hitta större lådor. Den sadeln jag sålt nu är en westernsadel och jag lyckades hitta en oanvänd låda på jobbet som blev perfekt. Beräknar frakten genom att mäta och väga lådan. Jag brukar räkna in frakten i priset för sadeln från början.
 
Jag skickar i lagom stor kartong. För engelska sadlar brukar flyttkartong vara lagom, har man andra större sadlar kan man behöva hitta större lådor. Den sadeln jag sålt nu är en westernsadel och jag lyckades hitta en oanvänd låda på jobbet som blev perfekt. Beräknar frakten genom att mäta och väga lådan. Jag brukar räkna in frakten i priset för sadeln från början.
Tack!
Nu känns det som att jag ska lyckas sälja den. 👍
 
Förr tyckte jag att det var jätteenkelt att sälja sadlar privat, men nu verkar det hopplöst att få sålt sadlar. Eller är det bara jag?

Är det bättre att lämna in sadeln till någon sadelprovare eller på vilken typ av ställe lämnar man iväg sadeln för försäljning numer?

Det är som att ingen köper sadlar privat längre utan bara hos sadelutprovare?
Har köpt båda mina sadlar på Hästnet men båda hade legat ute länge (ej populärt märke numera).
 
Det går att sälja privat, jag har sålt två sadlar senaste månaden :)
Vart har du annonserat de då? Jag har min på Marketplace och någon Facebook-grupp, men det kanske finns något bättre ställe?

Är en Albion dressyrsadel i fint skick, det är bara det att hästen avlivades i februari och den passar inte min 4-åring. Synd att bara låta den hänga, plus att jag hade kunnat göra annat för pengarna.
 
Vart har du annonserat de då? Jag har min på Marketplace och någon Facebook-grupp, men det kanske finns något bättre ställe?

Är en Albion dressyrsadel i fint skick, det är bara det att hästen avlivades i februari och den passar inte min 4-åring. Synd att bara låta den hänga, plus att jag hade kunnat göra annat för pengarna.
Jag sålde en hoppsadel nyss via hästnet, tog väl ca tre veckor. På Facebook tycker jag inte att jag fick just nån respons alls.
 
Jag sålde en hoppsadel nyss via hästnet, tog väl ca tre veckor. På Facebook tycker jag inte att jag fick just nån respons alls.
HästNet skulle jag också säga för sadlar @Ramona
Lättare när man söker något specifikt (vilket många ändå gör).
Ah, det är jag som annonserat fel. Tycker att jag ligger bra i pris och att det är okej bilder. Gör om gör rätt! :D Jag bor ju i ett hästtätt område så det borde ju finnas någon i närheten som vill ha sadeln. Plus att jag åker till Göteborg en del och kan ta med den åt det hållet.

Men såklart skickar jag den också om det behövs.
 
Vart har du annonserat de då? Jag har min på Marketplace och någon Facebook-grupp, men det kanske finns något bättre ställe?

Är en Albion dressyrsadel i fint skick, det är bara det att hästen avlivades i februari och den passar inte min 4-åring. Synd att bara låta den hänga, plus att jag hade kunnat göra annat för pengarna.
Hästnet på båda :)
 
Jag kör hästnet, marketplace och så många facebookgrupper som möjligt, tror jag annonserade i 8 olika grupper när jag sålde min sadel nyss.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: valy
·
Kropp & Själ Hur gör man? Ja, det kan låta konstigt men jag förstår inte hur man liksom kommer in i snurren. Jag är på ett sätt lyckligt ovetandes då...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 406
Senast: Kirre
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 624
Senast: ako
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 078
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp