Svårt att städa..

Sv: Svårt att städa..

Jag har inte familj, men jag gillar min breda fina microfibermopp. En snabbis med den om dagen tar med sig allt så att det inte sprider sig øverallt. Små barnprylar och sådant som føljer med moppen kan du ju lægga i en korg.
 
Sv: Svårt att städa..

Men att behöva städa järnet för jämnan för att uppnå mental balans.
Det verkar att vara en oerhört arbetsam väg dit.
Bättre då att hitta mental balans på annat sätt.

Helt klart finns det nivåer på det, och jag hade aldrig kommit till ts nivå att dammsuga och torka golv dagligen.
Men jag vet skillnaden på när jag ordning och rent hemma eller inte, däremot när man är två i boendet så krävs det att båda ser till att hjälpas åt med att hålla den för annars kommer en städa ihjäl sig.

/Camilla
 
Sv: Svårt att städa..

*knapprån*

Åhhh....!! Lyckan är total! I mitt städkaos så har jag nu ÄNTLIGEN haft en container hemma.
Container är det ALLRA bästa städtipset som finns! Det är som en befrielse :D
 
Sv: Svårt att städa..

:bow: Min hyresvärd brukar hyra en container en-två gånger per år så att folk kan rensa sina förråd, så nästa gång den kommer ska jag storstäda och slänga en massa möbler som jag inte vill släpa på vid nästa flytt.
 
Sv: Svårt att städa..

Jag hade en drömgård med en bra man som hade städmani och var extremt pedant. Vi hamnade i det där facket när vi bråkade att JAG började gappa om inkomstskillnader och vi kränkte varandra med ord som lat slarvig etc.
Vi hade extremt bra samarbete i massor med andra frågor men frågan om på vilken nivå ett hem ska vara gjorde att jag separerade.
Jag kan nu se tillbaka och inse att jag inte alls älskade honom. Han var trevlig och bra att leva med och vi var bra för barnen thats it. Kärleken fanns inte och inte heller respekten. Jag kan bara tala för mig och jag skulle aldrig få ur mig samma sak till mina nuvarande män. Det skulle fastna. Den ena har väldigt mycket mindre svängrum i budgeten är jag har men inget skulle få mig att påpeka det.
Jag tycker du ska fundera på om han älskar dig. Gör han det ska han visa det.
Det är helt orimligt att inte dela arbetsuppgifterna bättre anser jag. Vardagsgörat är en sak sen kommer specialuppgifterna.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för en lång skriva-av-sig-tråd... Hur lika måste man egentligen vara i en relation? Jag har en relation sedan drygt 4 år...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
39 364
Senast: norrsol
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 606
Relationer Tillfälligt nick eftersom jag inte vill utelämna den person jag funderar över, hoppas ni förstår! Jag kommer från ett ganska långt...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 897
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 251
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp