Bukefalos 28 år!

Svart chihuahua?

Bansan

Trådstartare
Finns det såna? Tror aldrig att jag sett en svart chihuahua... Vilka olika färger finns de små sötnosarna i egentligen?
Sen kan ju nån gärna få berätta vad det kostar att köpa sig en egen liten minivoffsing, vad och hur mycket dom äter, om det finns några speciela problem med dem och hur gamla dom blir?
Kort sagt, jag är sugen på att lära mig allt om "vavvor" :)
 
Alla raser är tillåtna inkl. svart

roydon.jpg
 
alla färger är tillåtna.

det är nu ca 1-2 års kö enligt chihuahuacirkeln för att få en valp. Jag fick dock tag i min på en mån, men det var 4 år sedan. Min vovve kostade 6500 kr hos seriös uppfödare, nu tar de flesta 10papp eller mer!

Vavvor är vanliga hundar, jag har inte haft större problem än att min blev krypt och fick körsbärsöga vid 4 mån ålder, men den operationen gick på uppfödarens valpförsäkring då det räknas som medfött.

Vill du lära dig mer om vavvor vänd dig till chihuahuacirkeln (får nog inte göra reklam här :angel: )
där finns ett vavva-forum bland annat osv.

Min vavva äter 60-70 gram av sitt foder per dag (royal canin). Kostar ca 200 kr i mån i mat, 300 kr/år vaccination, avmaskning, försäkring under 100 kr i månaden.

/Johanna
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 437
Senast: LiviaFilippa
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
472
Senast: hamilton1
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: valy
·
Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 129
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp