Bukefalos 28 år!

Svart eller brun sele?

Lill76

Trådstartare
Vilken färg på sele passar bäst till mina hästar? Den ena är svartbrun utan tecken och den andra är mörkbrun med vita tecken. Jag har hittat en ursnygg brun sele (ganska ljus) men frågan är om det passar så bra på mina mörka hästar.
sele%203-1.jpg
 
Sv: Svart eller brun sele?

Hej!

Jag tycker en ljusbrun sele ser finare ut på på hästar som har dom flesta andra färger förutom som på bilden, på bruna hästar! :crazy:
Men om man har lite mörkare häst är det snyggt! :)
Jag har en ljusbrun (natur) sele till min fjording och en svart till min svartbruna shettis och jag skulle så gärna byta men varken tid eller pengar räcker till just nu!
Annars är jag väldigt förtjust i selarna
hehe byta ut hästarna :devil: :D
Nej då men det skulle va fint med ljus sele o mörk häst och tvärtom.
Nån som vet om det finns vita läderselar??

Mvh Lisa
 
Sv: Svart eller brun sele?

ja, det finns det, i Usa såklart.

Tycker just den färgen på fuxhästar är urtjusig, medans svarta hästar gott kan få va svarta. Jag gillar inte att man ser att hästen är utklädd :) så lite grejor som möjligt.

/J
 
Sv: Svart eller brun sele?

Får man fråga var du hittat selen? Pris?

Tycker också det är snyggt med bruna selar.
 
Sv: Svart eller brun sele?

Blicken skrev:
Får man fråga var du hittat selen? Pris?

Tycker också det är snyggt med bruna selar.

om du högerklickar på bilden av selarna, så får du upp egenskaper elelr properties, där ser du adressen på bilden , alltså var den kommer ifrån. i detta fallet stod det klindts rideutstyr, danskt alltså :) dvs Nära mig! Kolla in priserna!

/jenny
 
Senast ändrad:
Sv: Svart eller brun sele?

Jag har fått en katalog därifrån och priserna är minst sagt låga, men frågan är vad det är för kvalitet. Just den här selen som finns för både par och enbet och i både svart och brunt kostar knappt 5000 kr. Står att den är tillverkad i/på Östen som jag undrar lite över. Har sökt på nätet efter vad eller var det kan vara, men det enda jag kan komma på är att det är österut. Kan de tillverka selar i Asien?
Ett frågetecken till är att det står att alla beslag är tillverkade i 100 % nickel. Hur bra är det för hästen?
Hittar vi inget på SM i helgen blir det nog en tripp till Danmark för att kolla på Klindts utbud.
 
Sv: Svart eller brun sele?

borde vara asien ja.

imperial driving tillverkas i Indien, Börjes de luxe oxå, men det är ju inte dåligt för det. Inte att förväxla med "indiskt läder" som väl är papp egentligen :) Som med så mycket annat handlar det om billig arbetskraft, och asiater är ju kända för att vara bra på hantverk.

men om Östen är typ Polen eller kina/indien vet jag inte. Danmark är det iallafall inte. Min danska pojkvän åkte precis hem till skåne så han kan jag inte fråga nu heller..typiskt.
 

Liknande trådar

Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
322
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 105
Senast: cirkus
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 416
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp