C

chilipop

Är det svårt att lära en shettis att svänga med vagn efetr sig, jag har kollat när olika hästar körs och har oxå provat att dra en liten vagn själv ;) och jag tycker att det måste vara jobbigt för hästen att svänga för man hästen kan ju inte böja kroppen utan måste ha kroppen rak vid svängar och svänga som i sjänkelvikning?!? eller?
För skakeln motar ju bort baken om ni förstår vad jag menar...

:confused: :confused: :confused:
 
Tror inte det är svårare för en shettis än för någon annan :confused:
 
nä håller med föregående skrivare .. inte svårare för en shettis än för nån annan häst. men man måste ju tänka på när man kör in en häst att den inte alls är van att den inte kan "tvärsvänga", utan man måste som kusk vara medveten om detta o vara juste mot hästen o ta stoooora svängar.
 
Hästarna lär sig tekniken efter ett tag. Mitt sto kan nästan svänga runt vad som helst när man är ute och kör. Men jag sitter inte och gör snäva svängar bara för att det är så kul, utan det är mest i nödfall :)
 
har man fasta skacklar måste man givetvis ta ut svängarna mer så inte hästen ramlar, det är lättare att svänga om man har lösa skacklar som man fäster på vagnen på mitten, liksom, rakt bakom svansen på hästen, med dom blir det en axel och man kan vända tvärare. Kommer inte på vad det heter, hoppas ni fattade nåt...
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 018
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 149
Senast: __sofia__
·
Träning Hej! Jag har för en månad sen skaffat en islandshäst på foder. Problemet är att han är väldigt krånglig när det kommer till att göra...
Svar
5
· Visningar
1 008
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 499
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp