Svarta pengar och rivna kvitton

(Ridsport)
Det var en svindlande hästvärld hovrättens rådmän fick lyssna till under Calibra II-rättegångens andra dag, där Ann och Mats Persson tvistar mot Lotta och Michael Schultz om vem som äger OS-hästen Calibra II.

Läs mer...
 
Sv: Svarta pengar och rivna kvitton

Ungefär så tänkte jag också. Gömma en halv miljon i lastbilen...
Hoppas att man gör något åt alla svarta pengar i hästbranchen snart. En sån här historia gör ju bara att man tar hästfolk på ännu mindre allvar. :mad:
 
Sv: Svarta pengar och rivna kvitton

Man blir ju alldeles matt.... Hur mycket konstigheter finns det i hästvärlden!! Bråk om kontrakt och hästar, svarta pengar, ryttare som tävlar sina sjuka hästar och allt detta handlar om hästfolk som tillhör eller rör sig kring den svenska eliten :( Vart är svensk ridsport på väg?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 103
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) OS-hästen Calibra II har varit en följetong i tingsrätt och hovrätt sedan 2007. Men i Uppsala tingsrätt enades affärsmannen...
Svar
0
· Visningar
1 198
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Högsta domstolen anser inte att finns något skäl att ta upp tvisten om hopphästen Calibra II. Därmed kvarstår hovrättens dom...
Svar
0
· Visningar
889
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Calibra II dog på Irland. Familjen Schultz, Lotta och maken Michael, tog OS-hästens olycka mycket hårt. - Han fick en...
Svar
9
· Visningar
3 480

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp