Svensk lånemarknad AB - bra eller dåligt?

Mammas

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av dem? Ringer upp och erbjuder sig att ordna en budgivning om mina redan existerande lån (bostadslån undantaget) bland alla banker, och kan på så sätt få ner mina kostnader om någon bank kan erbjuda bättre ränta. Tjänsten är avgiftsfri då banken betalar dem istället för marknadsföringsavgift om jag förstått det rätt.

När jag spanar in rejta är det mängder en stjärna som stör sig på att de öht ringer och sedan mängder 4-5 stjärnor som bara ÄLSKAR tjänsten för att de sänkts månadskostnaderna med flera tuuuusen. Blir lite skeptisk, men det kanske bara är jag som är överdrivet misstänksam? Någon som har några erfarenheter? :)
 
Sv: Svensk lånemarknad AB - bra eller dåligt?

samma tjänst som Lendo har, typ
har aldrig hört talas om bolaget du nämner och blir tveksam därför...
sen skulle jag aldrig köpa en tjänst av någon som ringer upp mig oombedd, av rent principiella skäl.
 
Sv: Svensk lånemarknad AB - bra eller dåligt?

Be att få dealen hem skriftligt, det brukar sålla bort många.
"Men det här är ett telefonerbjudande som bara gäller idag??" Då hoppar jag, tack och hej.
 
Sv: Svensk lånemarknad AB - bra eller dåligt?

Samma här,jag brukar be om ett skriftligt underlag/offert.Men se, det är de inte så pigga på!

Det är väl det som är grejen, ge ett sockrat erbjudande och inte en chans att läsa något finstilt. Jag vägrar göra affärer per telefon. Om något är för bra för att vara sant, så är det troligen inte sant. Och det finns inga gratisluncher heller.
 
Sv: Svensk lånemarknad AB - bra eller dåligt?

Han jag pratade med var väldigt tydlig med att om jag tycker att något verkar bra kommer de att skicka hem det så att jag får det skriftligt, och att jag aldrig tackar ja till något via telefon, annars hade jag tackat nej direkt.

ameo: Samma princip men de här har ju inga lån själva utan låter bankerna låna ut. De på rejta som skrev ut omdömena nämnde ICA-banken och SEB. Men som sagt är det lite väl många toppomdömen för att jag ska våga lita på dem. Å andra sidan kommer jag ju att läsa på mer när jag får hemskickat om jag tackar ja till det, då kommer sådant komma fram?
 
Sv: Svensk lånemarknad AB - bra eller dåligt?

Så gör ju Lendo också. Fast Lendo verkar bara ha banker med rätt hög ränta hos sig.
 
Sv: Svensk lånemarknad AB - bra eller dåligt?

Det kan ju bero på att risken är rätt hög hos den kundgruppen, dvs folk med många olika lån. Då blir ju räntan högre iom att lånegivaren vill ha en riskpremie också.
 
Sv: Svensk lånemarknad AB - bra eller dåligt?

Är räntan beroende på hur många lån det handlar om eller är det saksamma om man kommer med ett lån eller med 10? Eller beror det på lånets storlek? Jag tänkte att risken väl är mindre om t.ex jag kommer med min bilfinansiering eller om Berta från lyxfällan kommer med sitt paket sms-lån, maxade kreditkort etc?
 
Sv: Svensk lånemarknad AB - bra eller dåligt?

Om du kommer med ett lån som du har säkerhet för, så är risken såklart mindre än den som kommer med en packe blanco- och konsumtionslån. Men då är väl också frågan om du skulle få så mycket bättre deal för ditt billån.

Jag skulle tro att räntan kanske inte är direkt beroende av hur många lån man har, men att denna kundkategori i genomsnitt har högre risk för de lånen än vad folk har för t ex bostadslån, och att det gör att man vill ha högre ränta för att vilja låna ut på den marknaden. Ungefär som att man får betala högre försäkringspremie för ett halvblod än för en fjording, för att halvblod är mer skadebenägna än fjordingar i genomsnitt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp