Du skulle kunna sätta upp flygblad i trapphus, kanske?Det är mina första tankar också, som vit man borde jag utmana den idioti som pågår på lämpliga sätt.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du skulle kunna sätta upp flygblad i trapphus, kanske?Det är mina första tankar också, som vit man borde jag utmana den idioti som pågår på lämpliga sätt.
Ja, vi har ju absolut ingen anledning att tro att nuvarande ministrar har minsta koll på Expo. Snarare är det väl dålig vandel att läsa den.Kollade på aktuellt, och enligt SVTs källor så var det Säpo som informerade ministern och arbetsgivaren om den anhöriga, men det framgick inte om det var före eller efter Expos granskning.
Haha, menade inte så (även om vissa säkert skulle vilja terrorklassaJa, vi har ju absolut ingen anledning att tro att nuvarande ministrar har minsta koll på Expo. Snarare är det väl dålig vandel att läsa den.
Det var väl du som, inspirerad av Teodorescu Måwe använde det sanslösa epitetet "vänsternazist".Öknamn på sina motståndare .......du tänker givetvis på Fascist, nazist och rasist så fort minsta kritik mot annorlunda åsikter kring Sveriges asyl,migrations /integrations politik. Eller för den delen Brun /blå eller bara brun i syfte att associera med Hitler och Nazityskland.
Nej, det tror jag inte att han har. Kopplingar till extrema miljöer är bara samhällsfarliga om de berörda har svart hår.Haha, menade inte så (även om vissa säkert skulle vilja terrorklassa) Mer att det inte verkar som att ministern berättat själv för Säpo eller arbetsgivaren.
Förlåt, jag tar upp ett gammalt inlägg från tidigare i juni men jag läser ikapp och detta inlägg påminde mig om en sak. Jag jobbade inom min kommun i tre år som, i princip, vaktmästare, dvs inte ett högstatus jobb även om jag träffade många olika personer. Strax efter jag fick sluta så gick jag en gång på ett kafé och fick syn på en högt uppsatt kommunpolitiker från tiden jag jobbade där, jag hade aldrig pratat med honom utan bara som mest hejat i förbifarten. Till min förvåning så kände han igen mig och hejade på mig.Ja, beslutsfattare och väljare har kommit längre ifrån varann. Få känner längre till nån lokal politiker till utseende eller namn numera. Och är därför tveksamma inför att ringa upp eller maila.
Dessutom kommer det återkommande åsikter om att riksdagsledamöterna borde vara färre, kommunfullmäktige bantas etc
Ska demokratin fungera måste det finnas kontakt mellan väljare och de som är valda i förtroende!!
/tanten - avdankad politiker
Undra hur många SD politiker skulle falla bort i såna prövningarDet känner inte säkerhetspolisen till eftersom politiker inte är säkerhetsprövade.
Ditt inlägg gör mig lite ledsen/förbryllad. Mest för att jag undrar vad i hens roll som politiker gör att hen inte skulle känna igen folk?Förlåt, jag tar upp ett gammalt inlägg från tidigare i juni men jag läser ikapp och detta inlägg påminde mig om en sak. Jag jobbade inom min kommun i tre år som, i princip, vaktmästare, dvs inte ett högstatus jobb även om jag träffade många olika personer. Strax efter jag fick sluta så gick jag en gång på ett kafé och fick syn på en högt uppsatt kommunpolitiker från tiden jag jobbade där, jag hade aldrig pratat med honom utan bara som mest hejat i förbifarten. Till min förvåning så kände han igen mig och hejade på mig.
Jag blev väl förvånad då jag tänkte att en politiker träffar så många människor i sin vardag. Men bara det att han kom ihåg fick mig att mjukna lite inför kommunpolitiken (trots att han egentligen tillhör ett parti (M) som jag inte håller med på inriktningen med). Det får mig att inse hur viktig den där kontakten som du nämner är.
En politiker behöver verkligen vara socialt kompetent, ditt lilla ögonblick under en dag kan vara ett intryck för livet hos någon annan![]()
Tänker snarare att han kanske inte haft koll på omfattningen, dvs. "brustit i sitt föräldraansvar" för att följa ministerns egen logik.Nej, det tror jag inte att han har. Kopplingar till extrema miljöer är bara samhällsfarliga om de berörda har svart hår.
@Palermo själv har svårigheter med att svara, så det är helt Ok att du svararDet är förstås @Palermos sak att svara på dina frågor, men jag vill ändå kommentera.
Men mitt inlägg om att jag får oro i magen när jag ser Palestinaflaggan kunde kanske ha undersökts lite närmare vad den oron innebär tex: Oj hur kommer det sig att du känner oro - förklara hur du kan få oro i magen när du ser människor demonstrera på våra gator var helst de bestämmer sig oavsett tillstånd eller inte ....eller liknande. Istället deklarerar @Palermo med bestämdhet att det beror på att jag tar del av trollande heeeeelt utan vetskap om vad jag tänker på /känner när jag ser palseinaflaggor. Så förklara gärna närmare hur du kommer fram till att jag vill ha svar på om olaga intrång och attacker mot politiker blir "något av halmgubbe"?De exempel du nämner – olaga intrång, attacker mot politiker – är allvarliga händelser, men poängen är just att det inte är trollande. Att du tar upp dem i det här sammanhanget är däremot något av en halmgubbe. (Därav humorn i ett av dina tidigare inlägg).
För det första så domineras Hamasflaggor och Palestina flaggor ihop över hela Europa dessutom med många västerlänningar. Vilket ju såklart ger enorm kraft och den kraften ska absolut inte underskattas när det kommer till Opinion eller rikta budskap.Det är tyvärr tydligt att du inte vill eller kan se den större bilden: hur opinioner styrs genom riktade budskap, hur hat byggs upp systematiskt mot exempelvis Palestina eller dess symboler, och hur det i sin tur får människor att reflexmässigt koppla en palestinaflagga till terrorism.
Det är inte vanligt med Hamasflaggor i demonstrationerFör det första så domineras Hamasflaggor och Palestina flaggor ihop över hela Europa dessutom med många västerlänningar. Vilket ju såklart ger enorm kraft och den kraften ska absolut inte underskattas när det kommer till Opinion eller rikta budskap.
När har du sett en Hamasflagga i en demonstration? Jag menar sett, som i att du såg det på plats. Inte något foto från varsomhelst i världen som delats någonstans på sociala medier.@Palermo själv har svårigheter med att svara, så det är helt Ok att du svarar
Men mitt inlägg om att jag får oro i magen när jag ser Palestinaflaggan kunde kanske ha undersökts lite närmare vad den oron innebär tex: Oj hur kommer det sig att du känner oro - förklara hur du kan få oro i magen när du ser människor demonstrera på våra gator var helst de bestämmer sig oavsett tillstånd eller inte ....eller liknande. Istället deklarerar @Palermo med bestämdhet att det beror på att jag tar del av trollande heeeeelt utan vetskap om vad jag tänker på /känner när jag ser palseinaflaggor. Så förklara gärna närmare hur du kommer fram till att jag vill ha svar på om olaga intrång och attacker mot politiker blir "något av halmgubbe"?
För det första så domineras Hamasflaggor och Palestina flaggor ihop över hela Europa dessutom med många västerlänningar. Vilket ju såklart ger enorm kraft och den kraften ska absolut inte underskattas när det kommer till Opinion eller rikta budskap.
Varför får jag inte ha sett det på foto var som helst i Världen eller någonstan på sociala medier, TV eller ens fått läsa om det facto existerar? Varför måste jag personligen ha sett detNär har du sett en Hamasflagga i en demonstration? Jag menar sett, som i att du såg det på plats. Inte något foto från varsomhelst i världen som delats någonstans på sociala medier.
Varför får jag inte ha sett det på foto var som helst i Världen eller någonstan på sociala medier, TV eller ens fått läsa om det facto existerar? Varför måste jag personligen ha sett detVill du påstå att det är trollande om man inte personligen sett att dessa två vajjar ihop?
Ja, det är klart man hade kunnat det. Men jag håller med Palermo att din inställning sannolikt har påverkats av desinformation om Palestina eftersom det mest rationella, i allmänhet, inte är att bli orolig för deras flagga. Men visst, det kan ju finnas väldigt personliga erfarenheter som väcker oron, men då är det ett ganska konstigt sammanhang att publicera det i.@Palermo själv har svårigheter med att svara, så det är helt Ok att du svarar
Men mitt inlägg om att jag får oro i magen när jag ser Palestinaflaggan kunde kanske ha undersökts lite närmare vad den oron innebär tex: Oj hur kommer det sig att du känner oro - förklara hur du kan få oro i magen när du ser människor demonstrera på våra gator var helst de bestämmer sig oavsett tillstånd eller inte ....eller liknande. Istället deklarerar @Palermo med bestämdhet att det beror på att jag tar del av trollande heeeeelt utan vetskap om vad jag tänker på /känner när jag ser palseinaflaggor. Så förklara gärna närmare hur du kommer fram till att jag vill ha svar på om olaga intrång och attacker mot politiker blir "något av halmgubbe"?
För det första så domineras Hamasflaggor och Palestina flaggor ihop över hela Europa dessutom med många västerlänningar. Vilket ju såklart ger enorm kraft och den kraften ska absolut inte underskattas när det kommer till Opinion eller rikta budskap.
Trollande handlar ju om vad man säger eller skriver, och hur. Vad man har sett eller inte handlar just om vad man har sett eller inte.Varför får jag inte ha sett det på foto var som helst i Världen eller någonstan på sociala medier, TV eller ens fått läsa om det facto existerar? Varför måste jag personligen ha sett detVill du påstå att det är trollande om man inte personligen sett att dessa två vajjar ihop?
Som sagt, jag tänkte att politiker möter så många olika personer varje dag att det vore svårt att komma ihåg så många olika ansikten.Ditt inlägg gör mig lite ledsen/förbryllad. Mest för att jag undrar vad i hens roll som politiker gör att hen inte skulle känna igen folk?
Om du jobbat i tre år på en plats torde du vara ett bekant ansikte för de flesta som besökte eller jobbade där.
Du menar väl ändå inte att det skulle vara skillnad mellan olika yrken?