Svensk politik nr 3

Smoothi

Trådstartare
Då fortsätter vi här.
Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som Strömmer utlovade.

I pipeline ligger nu visitationszonerna som Riksdagen ska rösta om lite senare. Å den lagen är tänkt att börja gälla 1 mars enligt Strömmer.
 
Då fortsätter vi här.
Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som Strömmer utlovade.

I pipeline ligger nu visitationszonerna som Riksdagen ska rösta om lite senare. Å den lagen är tänkt att börja gälla 1 mars enligt Strömmer.
Känns så tragiskt att de bara kör över alla remissinstanser med invändningar, extra illa när de kör över lagrådet.
 
Skulle sitta fint med en förklaring till varför den förra tråden låstes ? Att det städas upp i en tråd om det brutits mot forumregler är inget ovanligt....nu ..pang bom .....låst?
Såg att det var strax över 2000 inlägg! Så inga konstigheter (även om jag själv borde ha sett och reagerat på det istället för att fortsätta skriva när den började bli full, men lätt att vara efterklok!)
 
Tycker det låter lite märkligt ang Alice och Saras sk "affärer". Det dom har gemensamt är väl att deras politiska uppfattning inte sätts i första rummet utan bägge vill ha ett topp jobb i nått parti. När man väl fått det ja då kan man hux flux säga att man står för exakt det som partiet står för.
 
Tycker det låter lite märkligt ang Alice och Saras sk "affärer". Det dom har gemensamt är väl att deras politiska uppfattning inte sätts i första rummet utan bägge vill ha ett topp jobb i nått parti. När man väl fått det ja då kan man hux flux säga att man står för exakt det som partiet står för.
Det sas väl redan om Palme så det är väl inget nytt.
 
Tycker det låter lite märkligt ang Alice och Saras sk "affärer". Det dom har gemensamt är väl att deras politiska uppfattning inte sätts i första rummet utan bägge vill ha ett topp jobb i nått parti. När man väl fått det ja då kan man hux flux säga att man står för exakt det som partiet står för.
Jag hade ingen koll på vem skyttedahl var innan allt detta. Jag vet mycket väl vem Alice är:love:. Jag hade hellre sett henne i Liberalernas eller ännu hellre i Moderaternas (även i Sossarnas) . Min röst går dit hon är. Jag tror inte jag varit oense med henne en endaste gång. Känns lite märkligt att börja följa vad KD säger eller tycker......Men men, nu har dom ju rekryterat denna tuffing så då får jag gilla läget......
 
Jag hade ingen koll på vem skyttedahl var innan allt detta. Jag vet mycket väl vem Alice är:love:. Jag hade hellre sett henne i Liberalernas eller ännu hellre i Moderaternas (även i Sossarnas) . Min röst går dit hon är. Jag tror inte jag varit oense med henne en endaste gång. Känns lite märkligt att börja följa vad KD säger eller tycker......Men men, nu har dom ju rekryterat denna tuffing så då får jag gilla läget......
Hon själv har ju tydligen försökt övertala M om att bli deras kandidat innan, men fick kalla handen där!

Höll du även med henne när hon sa att sexköpslagen är moralpanik? ;) känns inte så du utifrån buke, spontant!
 
Hon själv har ju tydligen försökt övertala M om att bli deras kandidat innan, men fick kalla handen där!

Höll du även med henne när hon sa att sexköpslagen är moralpanik? ;) känns inte så du utifrån buke, spontant!
Tyvärr måste jag ha missat det. Jag testar att googla lite, om inte kan ge en hint var jag kan läsa eller lyssna. Det var synd att inte M tog henne.....
 
Läste i DN idag: Domstol i händerna på utpekade nätverkskriminella

Artikeln handlar om att Södertälje Tingsrätt, en domstol som hanterar särskilt grov brottslighet, ägs av ett bolag med flera nyckelpersoner inom Södertäljenätverket. Förutom direkta säkerhetsrisker betalar staten stora summor i hyror till det här bolaget. I artikeln står även att personer kopplade till det brottsliga nätverket tjänstgjort som domare (nämndemän) i brottsmål.

Alltså, vad skall man säga och det här lär bara vara toppen på ett stort isberg.
 
Läste i DN idag: Domstol i händerna på utpekade nätverkskriminella

Artikeln handlar om att Södertälje Tingsrätt, en domstol som hanterar särskilt grov brottslighet, ägs av ett bolag med flera nyckelpersoner inom Södertäljenätverket. Förutom direkta säkerhetsrisker betalar staten stora summor i hyror till det här bolaget. I artikeln står även att personer kopplade till det brottsliga nätverket tjänstgjort som domare (nämndemän) i brottsmål.

Alltså, vad skall man säga och det här lär bara vara toppen på ett stort isberg.
Det är väl bara att konstatera att det var bra korkat att offentliga myndigheter i stort sett är förbjudna att äga sina lokaler...

Detta är ju också oroväckande exempel: https://www.aftonbladet.se/nyheter/...enska-polisstationer-kan-saljas-till-ryssland
 
Jag hade ingen koll på vem skyttedahl var innan allt detta. Jag vet mycket väl vem Alice är:love:. Jag hade hellre sett henne i Liberalernas eller ännu hellre i Moderaternas (även i Sossarnas) . Min röst går dit hon är. Jag tror inte jag varit oense med henne en endaste gång. Känns lite märkligt att börja följa vad KD säger eller tycker......Men men, nu har dom ju rekryterat denna tuffing så då får jag gilla läget......

Nog för att liberalerna smutsar ner sig rejält då och då, men de är väldigt långt ifrån så bruna som AT. Hur tänker du ens att hon skulle ha en åsikt gemensamt med S?
 
Nog för att liberalerna smutsar ner sig rejält då och då, men de är väldigt långt ifrån så bruna som AT. Hur tänker du ens att hon skulle ha en åsikt gemensamt med S?
Och än så länge har väl L inte smutsat ned sig riktigt lika mycket i EU-parlamentet som hemma, även om värvningen av Anna Maria Corazza Bildt låter lite märkligare än nuvarande parlamentariker. Gällande S så visst, de har väl i mina ögon gått åt fel håll i en del frågor, som känns lite konservativt, men ATs marknadsliberala förhållningsätt skulle inte riktigt funka där ändå. :D
 
Nog för att liberalerna smutsar ner sig rejält då och då, men de är väldigt långt ifrån så bruna som AT. Hur tänker du ens att hon skulle ha en åsikt gemensamt med S?
S har ju gått och blivit superbruna! Visserligen har S inga höga tankar om sina väljare eftersom dom tror att dom kan ljuga sig ifrån detta tvärkast så hon passar bra i S också. Men så länge som S kliar islamister på ryggen så tror jag inte att Alice för alla pengar i världen vill smutsa ner sig och ansluta sig till S.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 040
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Vet ej om det finns någon sådan här tråd men tänkte att jag lägger upp den ändå. Meningen med tråden är att vi som har en/flera raser...
2
Svar
27
· Visningar
3 681
Senast: lil-sis
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 862
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp