Svensk stam halvblod

jemeni

Trådstartare
Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända)
Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi hingst spånar till.
Ägaren önskar att fortsätta med den svenska stammen och blanda in så lite tyskt/holländskt som möjligt.

Finns det någon kvar?
Fryst semin sparad från någon död hingst?
 
Lambourgini! Har själv fött upp två avkommor till honom och skulle gjort fler om mamman varit yngre.
De är ädla och moderna i typen, har både gångarter och hoppförmåga utöver det vanliga. Har kvar stoet som är väldigt lättlärd och en vänlig själ. Så här såg han ut härom året, drygt 20 år gammal.

IMG_0770.jpeg
 
Lambourgini! Har själv fött upp två avkommor till honom och skulle gjort fler om mamman varit yngre.
De är ädla och moderna i typen, har både gångarter och hoppförmåga utöver det vanliga. Har kvar stoet som är väldigt lättlärd och en vänlig själ. Så här såg han ut härom året, drygt 20 år gammal.

Visa bifogad fil 138368
Tack! Honom hade vi missat :)
 
Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända)
Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi hingst spånar till.
Ägaren önskar att fortsätta med den svenska stammen och blanda in så lite tyskt/holländskt som möjligt.

Finns det någon kvar?
Fryst semin sparad från någon död hingst?
Dömer inte men undrar varför vill h*n ha så gamla hingstar? Är det dressyrhingstar ni söker? 😊
 
Ja dressyr.
Nej behöver inte vara gamla hingstar, h*n vill ha den "svenska" stammen
1 föl finns redan med en nyare hingst men mycket "svensk" stam mycket trevlig individ enligt moderna mått (ingen tax)
 

Liknande trådar

Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 107
Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: warg
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 524
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 202
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp