Svensk topphäst svårt skadad

Sv: Svensk topphäst svårt skadad

Usch så hemskt. Hoppas han blir bättre.
Håller tummarna för Mac Kinley
 
Sv: Svensk topphäst svårt skadad

Tråkigt och oroande.

Men varför ska man nu envisas med att starta, såhär inför ett kommande mästerskap, om man nu vet att underlaget är så dåligt på både arena & framridning? En aning nonchalant kan jag tycka, trots att det vore stort att vinna Rom GP.
 
Sv: Svensk topphäst svårt skadad

men avarför i hela fridens namn fortsatte han starta den andra hästen då??
 
Sv: Svensk topphäst svårt skadad

Jag tycker att banor ska hålla för hopphästar och speciellt för dom i höga klasserna. Gräset ska sitta fast o inget annat, en ryttare och ägarna vill ju att banan ska vara säker så inget händer. Som i Aten det hände ju samma sak där med gräset o en av hästarna fick avlivas efter det, men dock ej av skadan det hade fått.
 
Sv: Svensk topphäst svårt skadad

Jättesynd om MacKinley och väldigt jobbigt för roffe. Detta är tredje gången på bara drygt ett år som MacKinley får problem innan en stor tävling. Förra året inför VC finalen i Las Vegas blev han skadad, under EM fick han en infektion ochnu det här. Det kan inte vara lätt men man kan var man inte på plats så kan man inte klaga på att roffe fortsatte tävla med andra hästar. Underlaget kanske blev bättre de andra dagarna, eller så tål Grandina det bättre, jag e säker på att han har full koll på vad han gör!

Det är tur att roffe nu har NInja la Silla, som jag tycker ser väldigt pigg och fräsch ut och något lättare och smidigare än MacKInley. Även om Mackinley blir bra till VM så tror jag att roffe ändå åker till Aachen med Ninja, det har han själv sagt till pressen, bland annat för att det finns så mycket vatten på Aachen-banan och det gillar inte Mackinley. Jag hoppas självklart ändå att Mackinley blir bra snart!
 
Sv: Svensk topphäst svårt skadad

Han kanske ställde upp på tävlingen för att han var i Rom, och inte hade ngt beis på att banorna var så dåliga, och kanske felbedömde att de skulle hålla?. Det står ju inegt om han var den första som blev "skadad" (hans häst..) elelr om det inte var det. Tror att ni också skulle ge det ifall ni var i Rom. Är ändå en väkldigt stor grej. Det är deras "jobb" att hålla på med hästar.
 
Sv: Svensk topphäst svårt skadad

Lite bätte hållbarhet än travare alltså, som skadas i Elitloppet, för där var väl underlaget OK? :idea:
 
Sv: Svensk topphäst svårt skadad

suisyola skrev:
men avarför i hela fridens namn fortsatte han starta den andra hästen då??

Det undrar jag också, om banan nu var så dålig och så många hästar skadades varför så riskera den andra hästen hälsa?
Väldigt obetänksamt tycker jag!
 
Sv: Svensk topphäst svårt skadad

Det kanske blev bättre de andra dagarna, man kan inte säga att det var obeänktsamt om man inte var där och såg hur det var.
 
Sv: Svensk topphäst svårt skadad

ibland är det så att de mer eller mindre måste fortsätta rida på en sån stor tävling även om det är skit pga krav från sponsorer osv.
 
Sv: Svensk topphäst svårt skadad

halvblod är ju ändå absolut inte alls lika känsliga som fullblod och varmblod. Det märker man dels på försäkrings kostnaderna, och sen så är fullblod och varmblod mer "fin avlade".
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Rolf-Göran Bengtsson var den enda svensk till start i lördagens Grand Prix-klass i Riesenbeck. OS-reserven från Tokyo valde dock att bryta.
Svar
0
· Visningar
317
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter EM-ekipaget Helena Persson och Bonzai H blev tvåa medan OS-ekipaget Rolf-Göran Bengtsson och Unita Ask blev trea i lördagens Grand Prix...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det blev en fin svensk söndag i spanska Oliva med fyra placeringar i 1,45-Grand Prix med Rolf-Göran Bengtsson bäst på sjätte plats...
Svar
0
· Visningar
496
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Trots att superligan i hoppning utökades till tio lag lyckades inte Sverige behålla sin plats i högsta ligan. De svenska...
Svar
0
· Visningar
767
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp