Svensk varghund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Svensk varghund

hofi skrev:
Då kan hon åka förbi Grimsö och kolla när forskarna där räknar vargungar. Köping ligger ju i närheten.

Just ja. Glömde svara på det. Om de inte varit nere och krypit i någon varglya det senaste året, så har de aldrig gjort det. Har mycket svårt att tro att de skulle göra något sådant. Vargar är ju såå snälla så det finns ju risk för att man inte vill (läs:kan)krypa ut igen. :angel:
 
Sv: Svensk varghund

Det har ju försvunnit en del forskare på senare tid:idea: . Nu tror jag att jag vet var dom finns. Får inte glöma att tacka greenpeace för den kunskapen.
 
Sv: Svensk varghund

hofi skrev:
Det har ju försvunnit en del forskare på senare tid:idea: . Nu tror jag att jag vet var dom finns. Får inte glöma att tacka greenpeace för den kunskapen.

Dom ligger garanterat och gosar med vargungar i en lya ;) :D
 
Sv: Svensk varghund

Greenpeace skrev:
Så länge det är rätt person med mycket varg/hund kunskap och erfarenhet så ska det nog gå bra.
Däremot tycker jag det kan vara lite dumt att ta blanda med schäfern eftersom den har avlats till att vara ganska aggresiv och vaktig.

Hunden är ju faktiskt farligare än vargen. vargen är sällan aggresiv, snarare reserverad och skygg. så jag är mer rädd vad det är för raser de blandar med! om de kunde använda varglika ursprungsrasen siberian husky är jag säker på att det skulle bli en genomsnäll hybrid. eftersom huskyn är nästan fånigt vänlig och saknar viljan att vakta och skydda personer/saker/djur. ;)

Var det inte så att du aldra helst ville ha en Saarloos Wolfhond?
Var det inte du som talade om att det var korsning varg och den fruktade rasen:devil: Schäfer. Jag bar undrar!!! mvh tuttan
 
Sv: Svensk varghund

Tyvärr är det som så att man måste ha ett visst antal djur för att ev få viltstängsel,jag har 4 tackor och en bagge,det är då för lite för att få bidrag till stängsel.
 
Sv: Svensk varghund

Nu är jag här och ska se över det hela. Ni får inte ge mig så mycket jobb. Jag har ju ingen dator just nu, men imorgon åker jag hem och då blir det hårda bud igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har varit väldigt intresserad av rasen länge nu. De jag pratat med om rasen är främst de som själva just nu har svensk lapphund...
2
Svar
26
· Visningar
1 871
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
4 623
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 017
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hejsan mitt namn är wael albordaini. Jag skriver till dig då jag vill ha hjälp med ett ärende, de är nämligen så att de har...
2
Svar
24
· Visningar
3 619
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp