Svenska Arram

Zolimita

Trådstartare
Någon som vet nåt om honom? Pållan som jag har fått på livstidsfoder har honom som pappa och nu vill jag veta mer om honom. :)
 
Jag har för mig att det var en tråd om honom för inte så länge sedan...

Arram 564 föddes 1974 och dog 1986. Han var e:Nepal u:Aida (ex Arii) 9566 e:Arkimedes. Gå in på Del Mar http://www.pedigreequery.com/allbreed/ för full stam och bild. Han var fux med bläs och 4 vita fötter, 164 cm.
Hans exteriöra utlåtande var: God resning, något brant bog och grovt ansatt hals. Utmärkt benad med breda leder och korta skenor. Ledig skritt, mycket vägvinnande trav.
Fram till 1995 hade han lämnat hingstarna Arrlik (svår hoppning), Arrow (kastr), Asterix (exp USA 1995), Finemang (exp Schweiz) och Ultimo (ur avel).
Han hade då avkommor i 1.40-hoppning, msv dressyr, lätt fälttävlan och svår körning.
 

Liknande trådar

Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
11
· Visningar
1 123
Senast: jemeni
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Nikan
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 462
Senast: Mkb
·
  • Artikel
Hästnyheter Det svenska childrenlaget höll sig framme när det reds nationshoppning i Opglabbeek, Belgien, på torsdagen. Och det blågula ponnylaget...
Svar
0
· Visningar
73
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp