Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Svenska Arram

Zolimita

Trådstartare
Någon som vet nåt om honom? Pållan som jag har fått på livstidsfoder har honom som pappa och nu vill jag veta mer om honom. :)

Görel

Moderator
Jag har för mig att det var en tråd om honom för inte så länge sedan...

Arram 564 föddes 1974 och dog 1986. Han var e:Nepal u:Aida (ex Arii) 9566 e:Arkimedes. Gå in på Del Mar http://www.pedigreequery.com/allbreed/ för full stam och bild. Han var fux med bläs och 4 vita fötter, 164 cm.
Hans exteriöra utlåtande var: God resning, något brant bog och grovt ansatt hals. Utmärkt benad med breda leder och korta skenor. Ledig skritt, mycket vägvinnande trav.
Fram till 1995 hade han lämnat hingstarna Arrlik (svår hoppning), Arrow (kastr), Asterix (exp USA 1995), Finemang (exp Schweiz) och Ultimo (ur avel).
Han hade då avkommor i 1.40-hoppning, msv dressyr, lätt fälttävlan och svår körning.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6484 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
176
Ekonomi&Juridik Hej. Är på g att köpa häst och jag blir inte klok på ifall hästar är id-märkta och hur. Hur vet jag att hästen jag köper stämmer med...
Svar
13
· Visningar
967
  • Artikel
Hästnyheter SOK gör en helomvändning. Svenska OS-idrottare kommer att erbjudas vaccin inför OS. Nästa vecka inleds massvaccinering av den svenska...
Svar
0
· Visningar
148
  • Artikel
Hästnyheter Alla papper och tillstånd är klara. Ikväll, tisdag, lämnar de första svenska hästarna Valencia och påbörjar resan hem till Sverige.
Svar
0
· Visningar
207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vad är godkänd utbildning
  • Betäckningar 2021

Omröstningar