Svenskägd häst tävlade storlopp i Förenade Arabemiraten

Det är "stora roliga tävlingar", så det är klart man vill vara med. :banana:
Dumma tråkiga förbund som bara lägger sig i. :arghh:

(Förbundet är dumt och tråkigt och lägger sig i saker rent allmänt imho, men just i det här fallet tycker jag att det finns en poäng med att markera. Även om det, uppenbarligen, inte räcker hela vägen.)
 
Det är "stora roliga tävlingar", så det är klart man vill vara med. :banana:
Dumma tråkiga förbund som bara lägger sig i. :arghh:

(Förbundet är dumt och tråkigt och lägger sig i saker rent allmänt imho, men just i det här fallet tycker jag att det finns en poäng med att markera. Även om det, uppenbarligen, inte räcker hela vägen.)

Ja, jag kände mig inte så imponerad. Personligen hade jag inte kunnat vara i närheten när man vet vad som händer där... :cry:
 
Den ägaren/ryttaren har tidigare startat distans SM på lördagen där hästen blivit utesluten pga hälta efter ca 12 mil. Sen startat samma häst på galoppen på måndagen. Welfare of the horse eller hur var det nu :wtf:
 
Vilan gäller mig veterligen enbart distansritt. Du kan alltså köra 16mil distans ena dagen och en svår fälttävlan nästa (i teorin iallafall). Och ännu svårare att reglera antar jag att det blir när det gäller tävlande i olika förbund.
Då borde de skriva "starta distansritt" istf "vila" eller ta bort den meningslösa regeln så att ingen gör sig några illusioner :(
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det var 15 svenska ekipage i distansritt som åkt till Euston Park i England för att starta i två internationella klasser dagen efter EM...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska distansryttare stoppas från att tävla i bland annat Förenade Arabemiraten och Qatar. Flera döda hästar och dopningsfall i...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp