Svenske legendaren Lars Parmler är död

Ridsporten är i sorg.
Legendaren Lars "Lasse" Parmler – som av många var känd som hoppsportens expertkommentator i SVT – har gått bort efter en tids sjukdom.
Han blev 75 år, något Tidningen Ridsport också skrivit om.
– Jag känner att mycket humor gick i graven, säger hans änka Liz Parmler. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.expressen.se/sport/ridsport/svenske-legendaren-lars-parmler-ar-dod/
 
Den kändes! :cry:
Kände inte Lasse personligen, men har träffat honom några ggr genom åren och han har liksom alltid funnits...
Mitt första minne av Lasse är från 1974 då jag var på ridläger på Hällesdalen, som han och Liz arrangerade med Clarebergs hästar. Han hade hopptränat en av sina hästar i paddocken och lämnat alla hindren uppe. Vi lägerungar muttrade över detta, för vi förstod ju att det var vi som skulle bli tvungna att sänka dem igen nästa dag. Så vi bestämde oss för att ta tag i detta tunga slit med en gång...
Precis när vi är klara hör vi ett flatskratt från banan. Lasse hade nämligen stolt dragit med sig sina bekanta/familj för att visa hur fantastiskt högt hans häst hoppat. Flatskrattet var dock inte hans utan gode vännen(?) som retsamt undrade om detta var de höga hindren.
Vi höll oss undan från honom resten av kvällen...:o :grin:

Mina tankar går givetvis till hans familj. Så oerhört sorgligt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Lars Parmler avled på tisdagsmorgonen. Han avled efter en tids sjukdom och sörjs närmast av makan Liz, barnen Niclas och Malin samt...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jose Flores, 56, var tidigare i veckan med om en hemsk olycka. Nu är sporten i sorg – då Flores liv inte gick att rädda. – Det är...
Svar
0
· Visningar
949
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter OS-hoppet Linda Algotsson har sorg. Hennes häst Stand By Me, som har deltagit i två OS, två VM och tre EM, har avlidit efter en akut...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp