Svenssons töm lossnade - Lindberg förhindrade olycka

Usch, hade kunnat sluta illa. Tur det finns människor som tänker snabbt ibland. Och offrar sig för någon annan.

Jag red en hubertusjakt för några år sedan, min häst (lånad från skolan jag gick på) blev helt okontollerbar så jag fick hoppa av i farten för att kunna stanna honom överhuvudtaget. Låg först i fältet och skrek på hjälp när alla red förbi och jag stod där med en helhispig häst.

Inte många brydde sig, endast en stannade upp. Utan honom hade jag nog fått leta häst i skogen och bönat och bett att hästen skulle vara oskadd.
Denna människa hade tränat sin häst i fem år för att äntligen vågat ställa upp i hubertusjakten och bröt för att hjälpa mig.
Jag är denna människa evigt tacksam, tyvärr vet jag inte vem det är så jag har inte kunnat tacka honom ordentligt.

Det är så underbart när man struntar i att vinna och istället hjälper en medmänniska, så osjälviskt och självklart. Blir nästan tårögd när jag läser om sådana underbara människor!

/Madelene
 
Snabbtänkta lugna personer varför e de så få? hurra för Lindberg :bow: men han fick bara 500kr kunde gått vart lite mer han rädda hela situationen tänkt hur många hästar och kuskar som kunnat skadats när hästen börjat gira rakt mot de andra hästarna...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (LTZ) "Ryck upp er norrlänningar, sitt inte och rulla tummarna", sa han tidigare i veckan. När han i går hyllades redan före loppet och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (LT) En dopingskandal skakar finsk travsport. Travtränaren Janne Heinonen stängs av från träning och tävling under tolv månader sedan...
Svar
0
· Visningar
923
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Länstidningen) Vid midsommar pensionerar sig den populäre ridskolechefen och ridläraren Kjell Svensson efter 40 år på Östersund-Frösö...
Svar
0
· Visningar
921
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (LT) Travtränaren Per Linderoth, 27, lämnar Östersund och flyttar sin verksamhet till Bergsåker. Linderoth har köpt Åke Svanstedts...
Svar
0
· Visningar
2 934
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp