Sverige i krig om några år

Vi har väl under långa perioder varit involverade i krig, senast det hettade till var väl under det sk kalla kriget så ubåtar jagades och en ubåt fastnade på fel ställe...
 
Fast många av de länderna har väl större risk än Sverige att hamna i krig?
Knappast Schweiz och Australien. Och en ockupation av USA och Canada håller jag inte för troligt.

Då är sannolikheten större att det skapas oroligheter i staterna runt Östersjön och en av stormakterna går in för att skydda sina intressen.
 
Knappast Schweiz och Australien. Och en ockupation av USA och Canada håller jag inte för troligt.

Då är sannolikheten större att det skapas oroligheter i staterna runt Östersjön och en av stormakterna går in för att skydda sina intressen.
Jag hade satsat på Schweiz eller Kanada.
När USA hamnar i krig brukar det ju dock inte ske i USA utan någonannanstans
 

Liknande trådar

Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 063
Senast: Mineur
·
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 324
Senast: Cambrie
·
Mat Hittar inga andra som är lika bra och Bonnie lee säljs inte längre Sverige eller ens Europa längre. Känns som en mindre katastrof vad...
Svar
3
· Visningar
452
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
938
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp