Svett under arm?

Röd

Trådstartare
Jag svettas något enormt under armarna, det blir ringar under tröjorna på jobbet.
Jag har testat flera olika deo och absolut torr utan märkbar effekt.
Vad ska jag göra?
Jag är inte varm i övrigt utan det armarna som svettas, främst på jobbet då jag har lite tajtare kläder och är stressad.
 
Är det lukt eller fukt som är problemet? Jag svettas lätt och den enda deo som funkar för mig är Vichys röda, den är super verkligen.

Om det mest är fukten som är problemet och absolut torr inte gör något alls så hade jag nog sökt medicinsk hjälp för det.
 
Jag svettas något enormt under armarna, det blir ringar under tröjorna på jobbet.
Jag har testat flera olika deo och absolut torr utan märkbar effekt.
Vad ska jag göra?
Jag är inte varm i övrigt utan det armarna som svettas, främst på jobbet då jag har lite tajtare kläder och är stressad.

Din ålder och kön? Jag tänker att det kan vara klimakteriet som knackar på.
 
Har du provat Aluminiumklorid?
Jag har bekanta som har fått bättre resultat av det än av Absolut Torr.

/Keb
 
Ett udda men fungerande tips mot lukt....

Använd handsprit och torka armhålorna med det. Det tar bort bakterierna som luktar. Fungerar förvånande bra.
Inte daglig användning precis men nån gång när det luktar. Kom på det i desperation när jag upptäckte lukt på jobbet och vi hade handsprit på toan.
 
Jag svettas något enormt under armarna, det blir ringar under tröjorna på jobbet.
Jag har testat flera olika deo och absolut torr utan märkbar effekt.
Vad ska jag göra?
Jag är inte varm i övrigt utan det armarna som svettas, främst på jobbet då jag har lite tajtare kläder och är stressad.

Skulle kontakta vården för att se om du kan få hjälp, till exempel med botox (om ditt problem bedöms som svårt).
 
Jag svettas något enormt under armarna, det blir ringar under tröjorna på jobbet.
Jag har testat flera olika deo och absolut torr utan märkbar effekt.
Vad ska jag göra?
Jag är inte varm i övrigt utan det armarna som svettas, främst på jobbet då jag har lite tajtare kläder och är stressad.

Jag har funderat på att köpa en eller två såna här. https://thompsontee.com/

Till vardags har jag tröjor där det inte märks så himla mycket, men när jag har mer formella skjortor och även tunna tröjor syns det gärna svettfläckar på förmiddagen. Men efter morgonsvetten har det liksom lagt sig så jag vill inte krångla med en massa extra specialdeos om jag slipper.

En lätt undertröja med extra fuktskydd hade varit guld. Nån som testat eller sett nåt liknande?
 
Jag svettas något enormt under armarna, det blir ringar under tröjorna på jobbet.
Jag har testat flera olika deo och absolut torr utan märkbar effekt.
Vad ska jag göra?
Jag är inte varm i övrigt utan det armarna som svettas, främst på jobbet då jag har lite tajtare kläder och är stressad.
Jag tog upp mitt problem (hyperhidros) med läkare, fick då testa att äta tabletter som hade biverkningen att de minskar svettningar. Funkade inte på mig alls. Har inte provat botox. Men den deon som funkar bäst för mig är Rexona maxium protection (kommer i liten kartong). Blå och grön har funkat bättre än rosa. Den hjälper mig både mot det blöta och eventuell lukt. Vissa dagar lite sämre än andra, men så mycket bättre än absolut torr osv.
 
Jag har funderat på att köpa en eller två såna här. https://thompsontee.com/

Till vardags har jag tröjor där det inte märks så himla mycket, men när jag har mer formella skjortor och även tunna tröjor syns det gärna svettfläckar på förmiddagen. Men efter morgonsvetten har det liksom lagt sig så jag vill inte krångla med en massa extra specialdeos om jag slipper.

En lätt undertröja med extra fuktskydd hade varit guld. Nån som testat eller sett nåt liknande?

Hade jag haft en hel tröja under hade jag svettats på riktigt 😅 Rekommenderar svettlappar istället, finns som både engångsvarianter och tvättbara. Bara att googla på namnet! Konceptet i sig kan du testa med trosskydd också, om du har sådana hemma :)
 
Jag har funderat på att köpa en eller två såna här. https://thompsontee.com/

Till vardags har jag tröjor där det inte märks så himla mycket, men när jag har mer formella skjortor och även tunna tröjor syns det gärna svettfläckar på förmiddagen. Men efter morgonsvetten har det liksom lagt sig så jag vill inte krångla med en massa extra specialdeos om jag slipper.

En lätt undertröja med extra fuktskydd hade varit guld. Nån som testat eller sett nåt liknande?

Har också vissa tröjor där det inte syns men många tröjor kan jag inte använda då det syns för mycket.. ska jag behöva göra mig av med halva min garderob? :(
 
Vad är det och hur använder man det? :)
Det är den aktiva substansen i Absolut Torr men finns att köpa "rent" på Apoteket. Du gnider in armhålan med det, låter det torka och sköljer bort med vatten.
Jag har en bekant som använde trosskydd i armhålorna på sina tröjor när det var som värst. :D
 
Jag tog upp mitt problem (hyperhidros) med läkare, fick då testa att äta tabletter som hade biverkningen att de minskar svettningar. Funkade inte på mig alls. Har inte provat botox. Men den deon som funkar bäst för mig är Rexona maxium protection (kommer i liten kartong). Blå och grön har funkat bättre än rosa. Den hjälper mig både mot det blöta och eventuell lukt. Vissa dagar lite sämre än andra, men så mycket bättre än absolut torr osv.

Plus ett på den rexonan. Enda som hjälpt mig men den hjälper till 99.9%. Absolut torr gjorde inget.

Och materialet. Syntetmaterial och det blir fukt oavsett.
 
Plus ett på den rexonan. Enda som hjälpt mig men den hjälper till 99.9%. Absolut torr gjorde inget.

Och materialet. Syntetmaterial och det blir fukt oavsett.

Vad använder du för material? Har också märkt att det blir bättre med lösare tröjor men har ju massor med tajta tröjor jag vill kunna använda 🤔
 
Vad använder du för material? Har också märkt att det blir bättre med lösare tröjor men har ju massor med tajta tröjor jag vill kunna använda 🤔

Helst bomull eller åtminstone bomullsmix innerst. Men det mesta fungerar förutom ren polyester och liknande. Jag känner på materialet mer än läser så dålig koll på exakt vilka som inte fungerar. Tycker också om tight
 
För det första: ta kontakt med vården. För övrigt håller jag med om att handsprit är en räddare i nöden när man vill hålla sig luktfri längre.

Jag hade problem med både fukt och lukt och fick prova botox, vilket hjälpte ganska bra, men inget jag ville hålla på med i längden eftersom jag behöver botox mot min migrän och inte vill riskera att effekten avtar med åren. Jag gjorde behandlingen Miradry för ett halvt år sedan. Blev av med 80 % av både fukt och lukt, men jag har läst att behandlingen inte är så effektiv för alla. Innan jag tog till botox och Miradry testade jag alla tips i den här tråden, med varierat men icketillfredsställande resultat. Jag håller tummarna för att du ska bli hjälpt av de "mildare" tipsen!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
685
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ Jag har de senaste åren börjat svettas rejält under armarna, såpass att det svettas igenom tröjan och jag har därför alltid svarta...
Svar
10
· Visningar
806
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 331
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 241
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp