Svettas bara jag?

MissFideli

Trådstartare
Det känns som att jag är en av få som får svettfläckar under armarna när det är varmt. Är det så ovanligt? Om ja, hur gör ni för att inte få det? Tycker alla ser så oförskämt fräscha ut, medan jag ser ut som jag sprungit 3 mil ungefär.
 
Sv: Svettas bara jag?

Har kläder som inte får fläckar. Bomullsskjortor är helt värdelöst i värme tex. Ljust linnetyg funkar utmärkt. Toppar som sitter åt är också helt omöjligt. Linnen eller löst sittande ärmar.
 
Sv: Svettas bara jag?

Absolut torr. Kan tipsa om hur jag gör för att det inte ska svida, som det gör på en del (även mig, annars): Ingen rakning sedan tre dagar i armhålan. Duscha på kvällen. På med Absolut torr på morgonen, ingen deo. Välj dag när du inte gör något riktigt fysiskt ansträngande de första tre timmarna. Upprepa en gång i veckan.

Aldrig några problem med svett under armarna (och jag svettas inte mer någon annanstans heller, som någon skröna gör gällande), och jag hade enorma svettproblem innan, typ plaskvåt under armarna.

Lycka till med ditt svettfria liv!
 
Sv: Svettas bara jag?

Jag svettas ganska lite, särskilt om jag jämför med min sambo som svettas floder och som behöver duscha minst 2 ggr om dagen för att inte lukta. Men om jag vill vara snustorr de varma dagarna så använder jag absolut torr. Man svettas inte en droppe på en vecka :). Följ alfahonas råd om ingen rakning, annars kliar det något vansinnigt mycket.
 
Sv: Svettas bara jag?

Säger också Absolut torr! Jag är ganska bra på att svettas jag med, blir mycket mindre när jag kommer ihåg att använda absolut torr. Och undvika tajta tshirtar eller linnen som går högt upp under armarna när det är varmt ;)
 
Sv: Svettas bara jag?

Jag har testat Absolut Torr och det funkade jättebra! Men efter nån vecka började det klia så jag höll på att gå åt! Fick använda bedövningssalva i armhålan :o
 
Sv: Svettas bara jag?

Det är en effektiv antiperspirant som håller i alla fall mig helt torr under armarna.
Så även om jag är en sådan som svettas mycket så ser jag så där oförskämt fräsch ut.
Den finns på Apoteket.
 
Sv: Svettas bara jag?

och jag tycker inte att den hjälper alls. men testa du, den är billig!
 
Sv: Svettas bara jag?

Jag tycker det verkar scary med såna där supergrejer under armarna, jag brukar köra linne och så skjorta/blus/tröja som inte sitter åt under armen.
Svettas mer av stress, så då ser jag till att klä mig tunnare alt ha ombyte till hands.
I övrigt så är det ju naturligt att svettas, så jag tycker att min omvärld kan leva med att jag kanske är svettig under armen. Så länge man håller sig ren så luktar det ju inte.
 
Sv: Svettas bara jag?

Nej, det är ju förstås individuellt.
Absolut torr funkade som sagt på mig, kanske skulle ta och köpa den och en tub bedövningssalva igen :angel:
 
Sv: Svettas bara jag?

Jag har uniform på jobbet och kan ju då inte välja annat. Utsätts för rätt ordentlig värme där, så det vore skönt.
 
Sv: Svettas bara jag?

Jag har testat Absolut Torr och det funkade jättebra! Men efter nån vecka började det klia så jag höll på att gå åt! Fick använda bedövningssalva i armhålan :o

Började det kliade när du använde den eller emellan appliceringarna?

Jag använder Absolut torr ungefär var 10-14 dag. Då har jag på det under några timmar när jag bara går hemma med en löst sittande t-shirt (Absolut torr dödar kläder). Om det går lite för lång tid mellan appliceringarna kör jag på Bats som Inte Ung nämnde. Den funkar också bra men jag föredrar att slippa kladd under armarna.
 
Sv: Svettas bara jag?

Mellan appliceringarna. Nu var det säkert 4-5 år sen jag använde den, men jag har för mig att det började klia efter några dagar, inte just när jag haft den på. Sved inget.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
697
Senast: Kakis
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 867
Senast: Mabuse
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 055
Senast: bettysmatte
·
IT & mobiler Hjälp! Vad fasen sker? Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten. Jag får bara upp en...
Svar
18
· Visningar
665
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp