Svettas under armarna

snöstorm

Trådstartare
Jag har de senaste åren börjat svettas rejält under armarna, såpass att det svettas igenom tröjan och jag har därför alltid svarta kläder. Har läst att man kan behandla detta med botox, någon som testat?
Gör behandlingen ont?
Funkar den bra?
Biverkningar?
 
Jag har de senaste åren börjat svettas rejält under armarna, såpass att det svettas igenom tröjan och jag har därför alltid svarta kläder. Har läst att man kan behandla detta med botox, någon som testat?
Gör behandlingen ont?
Funkar den bra?
Biverkningar?
Vad har du testat mot svettningarna? Botox känns lite drastiskt kanske? Men det får en läkare bedöma/uttala sig om. Har du provat Absolut Torr på Apoteket? För mig funkade det klockrent.
 
Jag har ställt mig på kö för botox. Dock är tydligen väntetiden sjukt lång. Och det är tydligen väldigt dyrt privat? Har en kompis som säger att det fungerar jättebra!
 
Jag har använt botox i tonåren. Ja, det kan göra lite ont just vid själva behandlingen men det var väldigt effektivt. Jag har inte provat mer som vuxen, främst för att jag lärt mig deokombinationer som fungerar och jag har växt ifrån mycket av den stress och ångest som orsakade svettningarna, förutom att jag blivit äldre då, men också för att det kostar rätt mycket.

Jag har aldrig upplevt det där som folk säger, att man kan börja svettas mer på andra områden på kroppen. Jag svettades snarare mindre, gissningsvis för att jag aldrig blev blöt och därför aldrig blev orolig och stressad över att jag började svettas och därför aldrig inledde loopen av ångestsvett.
 
Vad har du testat mot svettningarna? Botox känns lite drastiskt kanske? Men det får en läkare bedöma/uttala sig om. Har du provat Absolut Torr på Apoteket? För mig funkade det klockrent.

Absolut torr funkar toppen för mig med! Och sen har jag apotekets bats deo på dagarna.
 
För mig fungerade absolut torr men jag fortsatte aldrig behandlingen i någon större utsträckning eftersom det brände och gjorde ont och lämnade mig med stora eksem i armhålorna och ändå bara var verkligt effektivt ett par dagar.
På senare år (efter botoxtiden)började jag använda en extraeffektiv deo från aco som jag verkligen gillade, den var vit med rött lock och jag tog på den på kvällen efter dusch så höll det sig relativt lugnt 1-2 dagar med vanlig deo dagtid. Nu för tiden använder jag rollon-deo från rexona på kvällen efter dusch och stickdeo dagtid och det har fungerat hyggligt för mig. jag märker rätt stor skillnad mellan de dagar jag tagit kvällsdeo och de dagar jag tar morgondusch och tar roll-on på morgonen.
 
För mig fungerade absolut torr men jag fortsatte aldrig behandlingen i någon större utsträckning eftersom det brände och gjorde ont och lämnade mig med stora eksem i armhålorna och ändå bara var verkligt effektivt ett par dagar.
På senare år (efter botoxtiden)började jag använda en extraeffektiv deo från aco som jag verkligen gillade, den var vit med rött lock och jag tog på den på kvällen efter dusch så höll det sig relativt lugnt 1-2 dagar med vanlig deo dagtid. Nu för tiden använder jag rollon-deo från rexona på kvällen efter dusch och stickdeo dagtid och det har fungerat hyggligt för mig. jag märker rätt stor skillnad mellan de dagar jag tagit kvällsdeo och de dagar jag tar morgondusch och tar roll-on på morgonen.
Med absolut torr så märker jag direkt om jag har minsta fukt på huden då jag applicerar. Fy satan så det bränner. Ås det får man vara försiktig med.

För mig hjälpte det några dagar åt gången, men sen så plötsligt behövde jag inte det längre.
 
Med absolut torr så märker jag direkt om jag har minsta fukt på huden då jag applicerar. Fy satan så det bränner. Ås det får man vara försiktig med.

För mig hjälpte det några dagar åt gången, men sen så plötsligt behövde jag inte det längre.
jo det är ju problemet när man applicerar det pga hyperhidros. Det är väldigt sällan de där armhålorna är helt torra.
 
Absolut torr fungerade bra för mig den perioden i tonåren när jag hade problem.
Min far opererade bort svettkörtlarna under armarna, men det gjorde ju bara att svetten kom ut på andra ställen, tex ansiktet och ryggen. Tänker att risken kanske är att det blir likadan om man behandlar med botox.
 
Jag körde hårtork med kall luft
jag svettades ju nästan hela tiden så trots att jag provade "allt möjligt" var inte absolut torr ett alternativ för mig, boten blev liksom värre än soten. sen kunde jag ju inte återapplicera förrän eksemen läkt och de underhölls av vanlig deo. Därför var botox ett väldigt mycket bättre alternativ för mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Mina ögonlock har blivit så hängiga, tycker att det störo och jag försöker ofta lyfta brynen får att få bort känslan av att de hänger...
2
Svar
24
· Visningar
1 947
Senast: CFrisk
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 379
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Har fått något i fotsulan som liknar ett mellanting. Svart prick i mitten, inte upphöjt, ömmar något vid tryck. Var på vippen att köpa...
Svar
6
· Visningar
605
Senast: Mia_R
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp