lil-sis

Trådstartare
Ponnyn svettas något hemskt i år. Så fort hon travat ett varv på ridbanan så börjar hon svettas. Då sitter jag inte ens på...

Hon har ännu inte satt full päls men dock det mesta.

Hur kommer det sig att hon svettas mkt mer i år än förra året?

Det börjar luta åt att klippmaskinen ska få göra sitt för det fungerar inte riktigt bra som det är nu. Ngn form av spårklippning då hon går på lösdrift.

Finns det någon förklaring?

Tycker att hon kissar dåligt men ser ju inte varje gång, hon dricker bra så hon får iaf i sig tillräckligt med vätska. Ska börja med extra salt.
 
Det är faktiskt ganska varmt ute just nu... DET kan i sig vara en orsak till att hon svettas mycket.

PÅ ridskolan här i kommunen klipper de sällan ridskolehästarna, De svettas en hel del just under hösten, men när vintern kommer har de inte alls det problemet längre...
 
Får nog hålla med vederbörande.Det är varmt för att vara November,och pållarna har satt det mesta av vinterpälsen.
Ser hästen annars ut för att vara frisk ska du nog inte behöva vara orolig. :bump:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 868
Senast: Solstig
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 005
Senast: Rugge
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 324
Senast: Takire
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp