Svettig shettis

B

**BORTTAGEN**

Har en shettis som vi kör o ridertränar för start i ponnytrav, och så har vi tänkt visa henne på utställning i sommar också. Ska vi klippa eller inte?? Hon får ju täcke på sej sen hon jobbat klart o torkar ju snart.
 
För utställningens skull spelar det ingen roll om ni klipper nu i vinter, hon kommer att få en fin blank sommarpäls tills dess.

Jag skulle nog klippa en shettis som ska gå ponnytrav - har dels svårt att tro att man klarar sig undan att de blir väldigt svettiga när de kommer upp i så hård träning som behövs för start, och dels brukar de bli betydligt piggare om de blir av med lite vinterpäls.

Men å andra sidan, har ponnyn varken problem av att den inte orkar med för att den blir för varm, elelr att det tar för lång tid att torka, så kan man ju lika bra låta den vara oklippt.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 519
Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
935
Senast: MiniLi
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 177
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp