Svider i huden

Mirre

Trådstartare
Någon mer som får så?

Just nu är det på ovansidan av handen, så fort jag kommer åt det så svider det. Kan inte ens spola vatten på handen utan att känna av det. Får så ibland och alltid på händer och underarmar. Håller i sig en stund och sedan försvinner det.
 
Äldsta sonen får nariga händer på vintern. Något liknande du får?
Efter att ha sökt VC så fick vi iaf tips om att dricka mycket vatten, smörja med salva och vantar när han vistas utomhus.

Jag tex får att det svider i huden på händer och underarmar (som svullnar upp, med röda prickar) när jag kommer i kontakt med urin från råtthanar och mushanar (till min förtvivlan då dessa djur är ett starkt intresse). I mitt fall rör det sig iaf om allergi, reagerar även när jag rör tillbehör i stall där det förmodligen sprungit vilda möss och råttor på.

Annars kanske ett besök på vårdcentralen kan hjälpa dig?
 
Någon mer som får så?

Just nu är det på ovansidan av handen, så fort jag kommer åt det så svider det. Kan inte ens spola vatten på handen utan att känna av det. Får så ibland och alltid på händer och underarmar. Håller i sig en stund och sedan försvinner det.
Jag vet inte om det är samma som du beskriver? men jag får ibland fläckar, vanligtvis på händerna, som helt plötsligt blir extremt känsliga för beröring, att röra huden känns nästan som att röra ett sår smärtmässigt, men ingenting som syns och går över efter ett tag.
I mitt fall beror detta på att huden är för torr, framförallt när det är kallt ute. Så se till att smörja händerna med handkräm varje gång du tvättat dom och var noga med vantar utomhus så de inte blir kalla och blöta, och se om det blir bättre! :) Annars skulle jag kolla med VC eller 1177
 
Ja, det är ju extremt torr luft ute, och det kan säkert påverka en hel del.
Drick mycket, smörj in ordentligt när du varit ute, diskat eller på annat sätt fått vatten på händerna.

Du kan ju alltid fråga efter tips och produkter som kanske kan hjälpa, inne på apoteket.
Blir det inte bättre av det så ring 1177 och hör med dem om de har något tips :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
946
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 933
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 503
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag har jättestora problem med bröstryggen, får ont nästan varje dag och det känns ibland som att det blir svårt att andas. Min naprapat...
2
Svar
34
· Visningar
1 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp