Svider när jag "urinerar".

Läser om tranbär och det sägs inte finnas nån vetenskaplig (?) evidens för att de fungerar. Köpte i alla fall juice igår och idag sved det inte riktigt lika illa.
Jag åt tranbär i tablettform; små hårda sura tabletter. Juicen innehåller rätt mycket socker. De finns i tablettform på apoteket, om jag minns rätt.
 
När jag hade UVI så behövde jag inte ens ringa. Finns en hemsida där man fyller i alla symptom sen får man recept inom 30 min ifall läkaren anser att det krävs antibiotika.

Jag gjorde den nu, har känt mig spänd runt blåsan och varit kissnödig igen direkt efter att jag kissat i två veckor nu. Svider dock inte. Gjorde testet och fick svar på några minuter att det nu finns ett recept att hämta ut. Jag vill hemskt gärna att det ska sluta, men det känns också lite konstigt att hämta ut och äta en kur antibiotika baserat på 2 veckors "spändhet" och kissnödighet. Hur hade ni gjort?
 
Jag gjorde den nu, har känt mig spänd runt blåsan och varit kissnödig igen direkt efter att jag kissat i två veckor nu. Svider dock inte. Gjorde testet och fick svar på några minuter att det nu finns ett recept att hämta ut. Jag vill hemskt gärna att det ska sluta, men det känns också lite konstigt att hämta ut och äta en kur antibiotika baserat på 2 veckors "spändhet" och kissnödighet. Hur hade ni gjort?
Jag tänker att har man gått med symptom i 2 veckor och det inte blivit bättre så är det dags att behandla för då kommer det troligen inte att läka ut av sig själv.

Jag gick med lindrig UVI i 5 veckor för några år sedan eftersom läkaren på min VC inte ansåg att man skulle äta antibiotika om man inte hade synlig blod i urinen och/eller mätbar feber. Ringde dem varje vecka och påtalade att nu har det gått en vecka till utan förändring men eftersom det inte blev värre så ville de inte ta någon odling heller. Till slut ringde jag en sån nätläkare och fick antibiotika utskrivet direkt bara på att beskriva symptomen.
 
Jag tänker att har man gått med symptom i 2 veckor och det inte blivit bättre så är det dags att behandla för då kommer det troligen inte att läka ut av sig själv.

Jag gick med lindrig UVI i 5 veckor för några år sedan eftersom läkaren på min VC inte ansåg att man skulle äta antibiotika om man inte hade synlig blod i urinen och/eller mätbar feber. Ringde dem varje vecka och påtalade att nu har det gått en vecka till utan förändring men eftersom det inte blev värre så ville de inte ta någon odling heller. Till slut ringde jag en sån nätläkare och fick antibiotika utskrivet direkt bara på att beskriva symptomen.

Kan man vara säker på att det är UVI då, eller finns det annat som gör att man blir kissnödig ofta och det inte känns som att man "tömmer" ordentligt när man kissat? Känns det 95% säkert så är det ju lugnt, men blir osäker om det finns annat som kan ge liknande symptom?
 
Kan man vara säker på att det är UVI då, eller finns det annat som gör att man blir kissnödig ofta och det inte känns som att man "tömmer" ordentligt när man kissat? Känns det 95% säkert så är det ju lugnt, men blir osäker om det finns annat som kan ge liknande symptom?
Jag har typ alltid sådana symptom när jag är stressad eller obekväm. Kan typ aldrig kissa vettigt om jag ligger inlagd på sjukhus, oavsett orsak till att jag är där. Även i stressade perioder hemma så har jag dessa problem.
För mig är det psykiskt.
 
Kan man vara säker på att det är UVI då, eller finns det annat som gör att man blir kissnödig ofta och det inte känns som att man "tömmer" ordentligt när man kissat?
När jag sökte för Uvi en gång (hade haft de flera gånger under en begränsad tidsperiod) var läkaren inte så sugen på att ge mig ytterligare en kur penicillin. Han pratade med en kollega som sa att svamp kunde ge liknande symptom. Så jag fick diflucan i stället, hade inga andra symptom för svamp. Problemet försvann men har ingen aning om de berodde på svampmedicinen eller om de läktes ut av sig själv 🤷‍♀️
 
När jag sökte för Uvi en gång (hade haft de flera gånger under en begränsad tidsperiod) var läkaren inte så sugen på att ge mig ytterligare en kur penicillin. Han pratade med en kollega som sa att svamp kunde ge liknande symptom. Så jag fick diflucan i stället, hade inga andra symptom för svamp. Problemet försvann men har ingen aning om de berodde på svampmedicinen eller om de läktes ut av sig själv 🤷‍♀️

Hmm.. har alltid tänkt att svamp har helt andra symptom! (Haft haft båda, och de har varit två helt olika saker för mig)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 973
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag har fått jätteproblem med huden på låren. Det svider och blir värre av textilier. Började med att jag fick ont av uniformsbrallorna...
Svar
8
· Visningar
1 331
Senast: MissFideli
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 561
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 905
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp