Svimmade på toa?

MissFideli

Trådstartare
Var på toa nyss, lite hård i magen men inte stopp. Helst plötsligt låg jag på golvet?

Fattar knappt själv vad som hände, men jag skrapade upp knät så uppenbarligen hände det.

Men varför?

Haft en rätt stressig natt med kattungefödsel som inte följde boken, men som sen ordnade sig och jag har sovit ca 5 h efter det.
 
Sv: Svimmade på toa?

Akut blodsockerfall kombinerat med lite sömn/nervositet/stress? Har du ätit ordentligt? Förlossningar som inte går som de ska skapar ju en otrolig stress för kroppen!
 
Sv: Svimmade på toa?

Ja, det verkar det ju som. Haft det 3 gånger tidigare, 2 gånger vid hård mage och 1 gång vid bakfylla :cool: Men aldrig ramlat i backen som nu.
 
Sv: Svimmade på toa?

Se till att äta och dricka ordentligt. Beror problemen på en sk vasovagal reaktion är det viktigt! Det finns inga direkta botemedel mot detta utan det handlar om att förebygga besvären och att lära sig att känna igen tecknen på att det är på G så att man hinner sätta sig ner / lägga sig innan man dimper i golvet. Därmed inte sagt att din svimning inte kan ha berott på något annat. Är du orolig ska du givetvis ta kontakt med vården!
 
Sv: Svimmade på toa?

Hade du ont i magen när du tryckte på? Isåfall tror jag också på att det var vagusnerven.

(Hur gick det med katterna:o?)
 
Sv: Svimmade på toa?

Nej, inget ont. Men jag är jätterädd när jag är hård i magen, hatar smärtan det kan medföra :cool:
(Det gick bra, bild finns på katt ;) )
 
Sv: Svimmade på toa?

Ja, Malla:devil:

(Fast det här blir nog för OT...)

Googla vasovagal reaktion och vagusnerv så ser du.
 
Sv: Svimmade på toa?

Ja, henne behåller jag ju också förstås :love:
Googlade lite och såg att det stämmer och att det kan vara tillfälligt, vilket jag hoppas.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 363
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Mamma ringde nyss och var lite förtvivlad. Hennes hund (blir 11 år i november) hade fått något slags anfall sent i går kväll. Hade legat...
Svar
4
· Visningar
2 305
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Jag har ingen koll på någonting kring det här, och behöver all hjälp jag kan få, så jag provar att fråga här. Jag är sjukskriven 50%...
Svar
18
· Visningar
7 485
Senast: MiaMia
·
L
  • Artikel
Dagbok Först så vill jag säga förlåt om det här är snurrigt och så. Men jag kan typ inte tänka normalt och tappar bort mig hela tiden och det...
Svar
18
· Visningar
1 258
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp