Svininfluensan

lilstar

Trådstartare
Kom och tänka på detta när ena minigrisen kräktes idag (fast jag tror det bara var tillfälligt för hon mådde bra resten av dagen.)

Hur påverkas våra grisar om svininfluensan får ett rejält utbrott i Sverige? Överlever en gris att bli smittad (av en människa) eller måste den avlivas/dör själv? Vilka symptom ska man vara observant på hos grisen?

Våra grisar träffar ju jättemånga människor varje dag så om svininfluensan kommer till stan är de ganska utsatta. :crazy:
 
Sv: Svininfluensan

Är inte det mer ett namn, typ som "röda hund". Svininfluensa i andra stammar än den som härjar nu har väl alltid funnits som kan smitta de små nöffarna.

Men är ärligt talat vet jag inte x)
 
Sv: Svininfluensan

Kontakta en veterinär och fråga.

Jag tror personligen inte att grisarna kommer bli påverkade av detta mer än de blir av vilken influensa som helst faktiskt.

/KT
 
Sv: Svininfluensan

Så här står det på Krisinformation.se som Jordbruksverket hänvisar till

"Frågor och svar"

Där finns massor med annan info också som kan vara bra att veta.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 726
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
Tjatter Världen håller på att gå under. Sedan Umbrella öppnade dörrarna till "The Hive" och släppte lös de odöda så har människans popularitet...
25 26 27
Svar
520
· Visningar
26 760
Hästvård Detta stod i dagens lokaltidning hos oss sedan ett större stall i länet drabbats av kvarka/kvarkaliknande symtom. "Livsfarlig...
2
Svar
35
· Visningar
6 928
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp