SvRF går vidare med uppmärksammade domarfallet

Efter att ha fått bakläxa av Riksidrottsnämnden, RIN, gällande det uppmärksammade fallet med den avstängda dressyrdomaren My Jeppsson Lindkvist går nu Svenska Ridsportförbundet vidare med fallet.
 
Kan inte tolka detta som annat än ytligare ett övergrepp på en elev. Inte ens nu kan svinen hålla tassarna borta.
https://www.tidningenridsport.se/larare-pa-riksanlaggning-utreds/
Jag läste en kommentar på fb igår (?) om detta som skulle komma från anläggningen ifråga och de dementerade kraftigt att det rör sig om sexuellt olämpligt beteende. Frågan är ju vad förutom det som är så illa så en omedelbar avstängning är av nöden. Vet inte om jag vill veta det för det lär inte vara vackert
 
Jag läste en kommentar på fb igår (?) om detta som skulle komma från anläggningen ifråga och de dementerade kraftigt att det rör sig om sexuellt olämpligt beteende. Frågan är ju vad förutom det som är så illa så en omedelbar avstängning är av nöden. Vet inte om jag vill veta det för det lär inte vara vackert
Inget hände men vi stänger såklart av oskyldigt anklagade :up:
... or not :meh:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Replik till krönika av Lisa Lidbeck, Tidningen Ridsport nr 12, 7 juli 2023 Veterinär Lisa Lidbeck efterlyser i en krönika en förklaring...
Svar
0
· Visningar
596
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fallet med den avstängda dressyrdomaren My Jeppsson Lindkvist har nu lett till ännu större svallvågor utanför ridsportens värld...
Svar
3
· Visningar
1 586
Senast: Cambrie
·
  • Artikel
Hästnyheter Safesport Sweden engagerade sig nyligen i fallet med den avstängda dressyrdomaren My Jeppsson Lindkvist, som skrivit i en Flashbacktråd...
Svar
0
· Visningar
847
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Dressyrdomaren My Jeppsson Lindvist från Matfors i Sundsvall blev avstängd från sitt uppdrag som domare i ett och ett halvt år av...
Svar
18
· Visningar
2 309
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp