SVT ger visst flera olika perspektiv på ridsport

Och att ponnyakuten innehåller både ridskolehästar och privata är inte riktigt sanning. Det har väl varit en med per omgång eller så.. inkvoteringen av killar har varit högre.

Skulle de visa verkligheten skulle över hälften vara ridskoleponnyer vilket knappast passar för formatet.

Ska man visa verkligheten tror jag att fler privatponnys passar in i Ponnyakuten. Ridskoleponnys brukar vara rätt lätthanterliga och brukar sällan ha så stora problem (har de det så antingen fixar personalen det eller så säljs ponnyn då den inte passar in i verksamheten). Av de jag stött på så kan jag inte säga någon som hade så stora problem med något att den hade passat in på Ponnyakuten. Är nog vanligare bland privatägda ponnys.
 
Ska man visa verkligheten tror jag att fler privatponnys passar in i Ponnyakuten. Ridskoleponnys brukar vara rätt lätthanterliga och brukar sällan ha så stora problem (har de det så antingen fixar personalen det eller så säljs ponnyn då den inte passar in i verksamheten). Av de jag stött på så kan jag inte säga någon som hade så stora problem med något att den hade passat in på Ponnyakuten. Är nog vanligare bland privatägda ponnys.

Ja, och med en ridskoleponny... vem skulle vara med och få hjälp att hitta lösningen?
Med ridskoleponnyerna är det väl en del ryttare som har problem och andra som inte har problem, antar jag?
 
Ja, och med en ridskoleponny... vem skulle vara med och få hjälp att hitta lösningen?
Med ridskoleponnyerna är det väl en del ryttare som har problem och andra som inte har problem, antar jag?

Ja, men framförallt så tror jag att en kombination av att ridskoleponnys generellt sett oftare tillhör kategorin lätthanterlig och tålig än vad privatponnys gör.
 
Jag måste ändå fundera högt lite igen. Det som blir fel för mig är att jag är inte intresserad av dessa människor. De har tjänat pengar på närande sektorns ofullkomligheter , vilket absolut är en merit att vara bättre än sjukvården men tragiskt att det ska behöv konkurrensutsättas, och ridmässigt på tv ger de mig inget. Det är underhållning för ungdomar men då ger de sådan ek9nomiskt felaktig bild avverkligheten av att hålla på med hästar att det är enbart underhållning och då bordeprogrammet inte belastas ridsportbudgeten. Är det något hästfolk brukar vara bra på är det typ köpa och sälja sadlar och diverse, dvs födgeniaktigt. Men visst det är nya tider nu. Alla har råd att köpa nytt.

Är jag elak nu?
 
Ska man visa verkligheten tror jag att fler privatponnys passar in i Ponnyakuten. Ridskoleponnys brukar vara rätt lätthanterliga och brukar sällan ha så stora problem (har de det så antingen fixar personalen det eller så säljs ponnyn då den inte passar in i verksamheten). Av de jag stött på så kan jag inte säga någon som hade så stora problem med något att den hade passat in på Ponnyakuten. Är nog vanligare bland privatägda ponnys.
Det var det jag menade att formatet inte passar ridskoleponnyer :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Mitt under ridsport-EM kommer glädjande nyheter för ridsportpubliken – SVT har gjort klart med flera stora mästerskap och världscupen...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 565
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 290
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp