SVT Julvärd

Seabaz

Trådstartare
Jag har förstått att många är upprörda på SVT att Mikael Persbrandt ska vara julvärd (?) Eller om det är nyårsvärd, i år??
Jag har nog missat mycket men varför är man upprörd över det? Vad har han gjort?
Jag har googlat lite halvhjärtat men inte hittat, antar jag..
 
Han ska läsa dikten på nyårsafton. Kattis Alhström ska vara julvärd.

Folk är upprörda för att det ännu en gång är en man och dessutom Persbrandt (med den historia han har). Många tyckte att det känns föråldrat och efter 1-2 år med Me too välja ytterligare en man när det finns så många kvinnor som hade varit perfekta. T.ex. Marie Göransson förs fram som ett mycket bra alternativ. Googla så hittar du vad Skäringer, Bergström och fler svenska skådespelerskor tycker.
 
Jag har förstått att många är upprörda på SVT att Mikael Persbrandt ska vara julvärd (?) Eller om det är nyårsvärd, i år??
Jag har nog missat mycket men varför är man upprörd över det? Vad har han gjort?
Jag har googlat lite halvhjärtat men inte hittat, antar jag..
Nyår är det och han har väl gjort väldigt mycket som inte är så rumsrent.
Kritiken är väl att dom sätter en man som inte har betett sig väl att läsa nyårsdikten och kanske speciellt efter hela metoo resan. Att svt hade kunnat göra ett bättre val.
 
Jag hittar också kritiken som framförts och att det handlar om en bok han givit ut (som jag inte har läst) men vad exakt är det han har gjort?
Kändis som supit, knarkat och kn*llat runt? Någon skriver några rader om ett övergrepp men som inte står med i boken, är det det det handlar om?

För supit, knarkat och kn*llat runt kan han ju knappast vara ensam om att ha gjort?

Eller är det "bara" för att han är man?
 
Jag läste nått att i förhandsupplagan på hans nya bok så skrev han något som kan tolkas som att han vart med och våldtagit en kvinna, inför en regissör. Detta var sen borta till boken släpptes.
 
Jag hittar också kritiken som framförts och att det handlar om en bok han givit ut (som jag inte har läst) men vad exakt är det han har gjort?
Kändis som supit, knarkat och kn*llat runt? Någon skriver några rader om ett övergrepp men som inte står med i boken, är det det det handlar om?

För supit, knarkat och kn*llat runt kan han ju knappast vara ensam om att ha gjort?

Eller är det "bara" för att han är man?
Knappast ensam men sen när har det varit en bra ursäkt?

Nej inte bara för att han är man utan för att han är en man som har betett sig illa.
 
Jag hittar också kritiken som framförts och att det handlar om en bok han givit ut (som jag inte har läst) men vad exakt är det han har gjort?
Kändis som supit, knarkat och kn*llat runt? Någon skriver några rader om ett övergrepp men som inte står med i boken, är det det det handlar om?

För supit, knarkat och kn*llat runt kan han ju knappast vara ensam om att ha gjort?

Eller är det "bara" för att han är man?

Sanna Bråding togs in i värmen igen efter sitt destruktiva liv, trots att det till skillnad från Persbrandt inte fanns några marknadsmässig skäl att göra det.
 
Jag hittar också kritiken som framförts och att det handlar om en bok han givit ut (som jag inte har läst) men vad exakt är det han har gjort?
Kändis som supit, knarkat och kn*llat runt? Någon skriver några rader om ett övergrepp men som inte står med i boken, är det det det handlar om?

För supit, knarkat och kn*llat runt kan han ju knappast vara ensam om att ha gjort?

Eller är det "bara" för att han är man?


Antagligen bara för att han är en man :meh:
 
Jag har förstått att många är upprörda på SVT att Mikael Persbrandt ska vara julvärd (?) Eller om det är nyårsvärd, i år??
Jag har nog missat mycket men varför är man upprörd över det? Vad har han gjort?
Jag har googlat lite halvhjärtat men inte hittat, antar jag..

Jag har missat att han ska vara nyårsvärd (och därmed alla diskussioner om det). Tittar inte på det så vet inte vilka som varit tidigare heller.
 
Skillnaden är som sagt att det inte är någon som vill höra henne läsa den. Persbrandt är fortfarande mycket populär och omtyckt.
Det finns väl ingen som tycker om att höra Persbrandt heller? I mina ögon har karln alltid varit ett kräkmedel och jag kan inte se någon produktion han medverkar i för det förstör hela filmen för mig. Att han någonsin blivit framröstad som Sveriges sexigaste man har jag aldrig förstått. Vilka höll i omröstningen, hur många röstade, vilka fick man välja på och var hölls omröstningen? :wtf:

Värdelös som skådis och osympatisk som människa.
 
Det är på Skansen som tennyssons dikt läses så vet inte hur mkt SVT (radion) har med utnämnandet. Förr så läste en person varje år så länge den levde/orkade, vet inte om det fortfarande är så (var länge sedan jag var där). Ett riktigt hedersuppdrag men som också krävde en bra röst. Exempel på tidigare diktläsare:
Anders de Wahl, Georg Rydeberg, Jan Malmsjö, Margareta Krook, Jarl Kulle
 
Vad personer som på ett eller annat sätt hållit på med droger eller haft något kriminellt för sig ska läsa nyårsdikten för övergår mitt förstånd. Vi har ju många kändisar som pysslat med både det ena och det andra i den vägen, ta tex. Tommy Körberg som både knarkat, kört på fyllan, "råkat hamna hos en prostituerad" och suttit i fängelse, ska en sån människa och tillika kändis vara nåt att se upp till? Persbrant har ju betett sig ännu värre och att folk fortfarande vill se honom fattar jag inte, men jag kanske är gammalmodig som vill ha äkta rekorderliga människor med okej människosyn och avsaknad av kriminalitet till att läsa in det nya året om det alls ska läsas in för jag lyssnar inte på eländet.
 

Liknande trådar

Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
325
Senast: lytesout95
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 897
Senast: mars
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 764
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 886
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp