SVT:s långa intervju med Peder ute nu – länk till programmet

Alltså, en bit in i programmet säger Anna Hedenmo något i stil med, "så red du och din bror ikapp, sådär som killar vill göra".
WTF! Det vill/ville väl varenda ung hästtjej oxå, eller va?!

Reagerade också på det! Min barndom bestod av en himla massa kappridningar och inte en enda gång var några killar inblandade (mina småbröder var för fega :D). Märkligt uttalande som bekräftar fördomen att tjejer bara "gullar" med sina hästar.
 
Reagerade också på det! Min barndom bestod av en himla massa kappridningar och inte en enda gång var några killar inblandade (mina småbröder var för fega :D). Märkligt uttalande som bekräftar fördomen att tjejer bara "gullar" med sina hästar.
Men eller hur!! En gång var killar inblandade, när vi rejsa de mot killarnas moppar, vi vann lätt 😁
 
Förutom att jag gärna ser/hör intervjuer med Peder så skulle jag väldigt gärna se att hans fru blev intervjuad - jag beundrar verkligen Lisen för hon är så otroligt driftig och verkar helt makalös på att starta och driva projekt. De är ett så otroligt bra team på alla sätt.
 
Nu har jag sett programmet. Har aldrig sett det tidigare, men reagerade på att Peder blev avbruten hela tiden. Vet inte hur många gånger han sa, sådär lite dröjande "och..." varvid intervjuaren avbröt med en ny fråga. Trodde att hela grejen med programmet var att man skulle få prata till punkt? :meh:

Sen blir jag lite less på att det (återigen) dras upp att Peder drömt om Hilly Trip. Kunde inte intervjuaren hittat nåt nytt intressant? Kanske lite om hästen Peder provridit? Blir det köp? Varför/varför inte? Vad krävs för att han faktiskt ska åka och provrida en häst? Etc. Att han drömt om Hilly Trip (som fö får mig att grina varje gång han berättar) togs ju upp i Skavlan.

Nä, håller med ovanstående. Kan inte nån riktigt hästkunnig få intervjua Peder (och Lisen!) och verkligen få gå på djupet med hur de har byggt upp sin verksamhet och hur de tränar?
 
Hon försökte kanske låta lagom okunnig för att göra det intressant även för icke hästmänniskor.

Nu vill jag ha en liknande intervju med Peder där han intervjuas av en hästmänniska, för andra hästmänniskor! Det vore intressant.
Jaaa, jag med! Är så trött på att allt på TV om hästar ska vara på någon slags nybörjarnivå så folk som INTE håller på med hästar ska förstå.
Men vi som håller på med hästar kanske vill höra vad de säger utan att förklara basic saker.
 
Nu har jag sett programmet. Har aldrig sett det tidigare, men reagerade på att Peder blev avbruten hela tiden. Vet inte hur många gånger han sa, sådär lite dröjande "och..." varvid intervjuaren avbröt med en ny fråga. Trodde att hela grejen med programmet var att man skulle få prata till punkt? :meh:

Håller med! Störde mig väldigt på det.
 
Tycker faktiskt det var en bra intervju ändå, tycker dom tog upp bra saker. Ärligt talat tror inte inte ens många hästmänniskor hade tyckt det varit så kul om dom pratade om verksamheten osv, det är främst roligt att se hästmänniskan bakom ryttaren tycker jag.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 104
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Hästnyheter I mellandagarna sänder SVT en tredje dokumentär om Peder Fredricson, en 90 minuter lång berättelse med en klar röd tråd - vad krävs för...
Svar
0
· Visningar
387
Senast: Gunnar
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 221
Senast: Raderad medlem 148099
·
  • Artikel
Hästnyheter Solen skiner i Falsterbo och om några dagar rider Peder Fredricson sitt första SM på länge. SVT bjuder på den perfekta uppladdningen i...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp