SVTs julkalender 2023 Trolltider

Takire

Trådstartare
Är det någon fler som börjat titta? 😊

Jag är positivt inställd efter första avsnittet.

Tror för övrigt att den likt förra årets kalender har lite äldre barn som målgrupp.
 
Besviken. Varför ingen musik och sång? Det är vad jag kommer ihåg bäst hur man gick och sjöng efteråt. Annars solid med ok fx och skådisar.
 
Besviken. Varför ingen musik och sång? Det är vad jag kommer ihåg bäst hur man gick och sjöng efteråt. Annars solid med ok fx och skådisar.
Jag vet inte säkert om jag verkligen sett originalet Trolltider, men kan tänka mig att det påverkar hur man tycker om årets.
 
Jag har knappt sett förra versionen så referenser är borttappade på mig, ska det vara en nyversion eller enbart liknande?

Började helt okej!
 
Min mamma säger att jag gillade den förra men jag var för liten då för att minnas den.

han fattade att det var en kultplats men ändå väljer att förstöra den, men det blir väl ingen story annars. Eller i alla fall inte den storyn. Sjukt klåfingrigt.

Jag tycker själva julkalendersagokonceptet är mysigt men ser det som otroligt att den slår fjolårets, som i mina ögon var underbar. Lite krockigt med samtidslingo bland småfolket (men det är väl min förutfattade mening).
 
Jag och min man såg första avsnittet igår och tyckte båda den kändes lovande! Vi har inte följt en julkalender på många år men då jag gillade original-Trolltider så ska det bli kul att se hur uppföljaren blir. Jag hade tillgång till nästa alla avsnitt på VHS som liten då mina föräldrar spelade in när det sändes i jullovsmorgon -94 (fick absolut googla nu för att se när den sändes 😅). Blir lite intressant att se om min upplevelse av årets julkalender blir olik mot min mans när jag har sett originalet och han inte har gjort det.
 
Är det någon fler som börjat titta? 😊

Jag är positivt inställd efter första avsnittet.

Tror för övrigt att den likt förra årets kalender har lite äldre barn som målgrupp.
Jag har sett Trolltider otroligt många gånger. Har den på DVD och älskar den nu som när jag var mindre och vi plöjde min kompis VHS om och om igen 😁
Såg första avsnittet igår på nya kalendern och tycker den verkar lovande. Älskade Mara men tycker att Dorabellas outfit var lite väl överdriven och dock-aktig.
 
Jag tycker den verkar väldigt lovande. Gillar att det finns referenser till den gamla ( tex solbrödsbaket) men att man gjort en ny historia/fortsättning och inte en remake.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 364
Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 890
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 708
Senast: Jeps
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 414
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp