Bukefalos 28 år!

Svullen hals!

L

Lolloo_

När jag kom till stallet en dag så hade min ponny en liten svullen mjuk knöl på halsen. Vi tänkte att det var förmodligen en fettknöl eller ett litet bett. Men när jag kom dagen efter var halva halsen svullen :S
Kan detta vara ett getingstick eller kan han ha fått en kraftig spark?
Eftersom "bölden" var så liten från början är det tveksamt att det är en spark men jag kan inte direkt känna något "stick" sår heller.
Svullnaden har inte gått ner på flera dagar nu och jag börjar bli orolig för om det kan vara något annat! Kylbalsamet tar inte ner svullnaden heller.
Har någon varit med om något liknande och kanske vet vad det kan vara?
Tacksam för svar!
 
Sv: Svullen hals!

Det kan det mycket väl vara!
Som tur är har svullnaden gått ner nu till den lilla "knölen" igen så det går åt det rätta hållet iallafall.
 

Liknande trådar

Hästvård Min treåring kom igår in med en KRAFTIGT svullen has. Han är halt, något varm men inte märkbart öm vid beröring. Inga som helst sår...
2
Svar
28
· Visningar
3 382
Senast: jakobe
·
Hästvård Hästen stod för 13 dagar sedan i hagen med ett gäng väldigt ytliga skrapsår på över- och underarmen, lymfangit ner till knät, lite feber...
Svar
8
· Visningar
1 739
Senast: Bluefish
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
3 854
Senast: Hedwig
·
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 731
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp