Svullen i bak

Status
Stängd för vidare inlägg.

Schloskis

Trådstartare
Hej! Linda här igen.
Jag rådfrågade en veterinär angående svullnaden vid skenbenet på min valack och fick en tid att komma och undersöka svullnaden på kliniken. Väl där beslöt veterinärerna sig för att ultraljuda då det såg mycket illa ut så jag är tacksam till alla er som gav mig råd att söka veterinärhjälp.
Tyvärr visade sig skadan vara gaffelbandet som var av och även ett sticksår som blivit inflammerat, troligtvis pga att han röjt runt i hagen...

Väldigt tråkigt tyvärr och jag valde därför att låta honom somna in, det kändes som att det skulle vara det bästa alternativet både för min älskade häst men också för plånboken...
Ville mest bara uppdatera er om hur det slutade eftersom ganska många verkade vara rätt oroade. Dock väldigt synd att jag inte kunde vara med på hopplägret, men det kommer nog flera chanser.
Ta hand om er själva och era hästar, en dag kan era kära fyrbenta vänner bli skadade och behöva tas bort. 💔
 
Hej! Linda här igen.
Jag rådfrågade en veterinär angående svullnaden vid skenbenet på min valack och fick en tid att komma och undersöka svullnaden på kliniken. Väl där beslöt veterinärerna sig för att ultraljuda då det såg mycket illa ut så jag är tacksam till alla er som gav mig råd att söka veterinärhjälp.
Tyvärr visade sig skadan vara gaffelbandet som var av och även ett sticksår som blivit inflammerat, troligtvis pga att han röjt runt i hagen...

Väldigt tråkigt tyvärr och jag valde därför att låta honom somna in, det kändes som att det skulle vara det bästa alternativet både för min älskade häst men också för plånboken...
Ville mest bara uppdatera er om hur det slutade eftersom ganska många verkade vara rätt oroade. Dock väldigt synd att jag inte kunde vara med på hopplägret, men det kommer nog flera chanser.
Ta hand om er själva och era hästar, en dag kan era kära fyrbenta vänner bli skadade och behöva tas bort. 💔

Det gick fort!

Detta är ett diskussionsforum och eftersom ditt inlägg inte är ett diskussionsunderlag så låser jag tråden.

/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
1 737
Senast: Unhappy
·
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 102
Senast: Robina
·
Hästvård Hej! Jag har en unghäst på 2,5 år som skadat sig för 17 dagar sedan. Skadan sitter på yttre skenbenet vänster bak. Det började med att...
2
Svar
28
· Visningar
18 186
Hästvård Hej! Jag är ryttare på en 5årig travhäst, som tyvärr haft väldigt otur i livet. När han var 2år gammal var det ett ligament i hoven som...
Svar
0
· Visningar
1 077
Senast: emiko91
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp